
به گزارش تیتو در بخشی این نقد آمده است:”حاج نقی که بارها بر کلمۀ «حاجی» در سریال تأکید می شود تا کنایه ای به افراد مذهبی باشد دچار عقدۀ محبت نیز هست. تا جایی که حتی نسبت به سالار (فرزندخوانده خود) حسادت می ورزد و تلاش دارد در جلب محبت همسرش با سالار رقابت کند. شاید سریال قصد دارد افراد مذهبی را به انواع اخلاق ناپسند معرفی کند. با این وصف حاج نقی (پدر) فردی دروغگو حسود فریبکار نابهنجار و… است! همچنین روانشناس سریال – که شبیه یک فرد روانشناس دین مدار گریم شده است- حین گفت وگو با مراجعه کننده خود از بیسکویت های روی میزش به مثابه ورق های پاسور استفاده می کند!
در «پایتخت7» بازی ها بسیار ضعیف است و فقر فیلمنامه مشهود است. شوخی های مبتذل بر سر دستشویی رفتن دستمایه نویسنده شده است؛ در یکی از صحنه ها مهمان ها یک جا جمع شده و منتظرند تا زن ارسطو از حمام خارج شود که نوعی حیا زدایی است.”
بدنبال این انتقاد کیهان مجددا به مطلب دیروز آن مراجعه کردیم . در متن این روزنامه که با لحن منتقدانه تند نوشته شده است می خوانیم: ” روانشناس سریال – که شبیه یک فرد روانشناس دین مدار گریم شده است- حین گفت وگو با مراجعه کننده خود از بیسکویت های روی میزش به مثابه ورق های پاسور استفاده می کند!”
احتمالا مسئولان محترم کیهان قبل از انتشار فراموش کرده اند واژه پاسور را حذف کنند و بعد از انتشار هم متوجه درج آن نشده اند. لابد این همکاران محترم بخاطر درک اشتباه خود در نقد تند به سریال پایتخت متوجه شده اند که عبارت ” استفاده از بیسکویت به جای پاسور” یک خطا بوده و نباید به ان ورود می کرده اند.
در پایان توفیق دوستان کیهانی را در نقد منصفانه به سریالهای تلویزیونی و استفاده از ادبیات متین و موقر و مودب در مواجهه با رسانه ها را از خداوند خواهانیم.
1717
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا کیهان، سریال پایتخت را به ترویج پاسوربازی متهم نکرده است؟" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا کیهان، سریال پایتخت را به ترویج پاسوربازی متهم نکرده است؟"، کلیک کنید.