به گزارش خبرگزاری تیتو جهان محصولات لوکس با المان های پر زرق وبرق بسیاری پر شده است. خودروهای لوکس هم از این قاعده مستثنا نیستند و به همراه ویژگی های منحصربه فرد خود جلوه های بصری دارند که خودروهای دیگر از آن بی بهره اند. این محصولات که غالبا در قالب خودروهای لیموزین و سدان درشت پیکر تولید می شوند به نمادی از مالک تبدیل می شوند تا نشان دهند که انسانی خاص است و می تواند با سوار شدن بر این خودروی به خصوص برتری اجتماعی خود را نشان دهد.
به نقل از پدال به این ترتیب یکی از اصلی ترین مواردی که یک خودروی لوکس را از باقی محصولات حاضر در بازار جدا می کند برند و نشان آن است. فارغ از اینکه جلوپنجره تمام خودروهای بازار شامل لوگوی سازنده می شود خودروهای لوکس به یک نشان مجسمه وار هم مزین می شوند که روی کاپوت آن ها جا خوش می کند و درجه عالی آن را به رخ مردم می کشد. قاعدتا تمام این نشان های لوکس معنای متفاوت و خاصی دارند.
پلنگ جگوار
نشان جگوار حمله ور یکی از مشهورترین و زیباترین نشان هایی روی کاپوت در تمام صنعت خودرو به شمار می رود. مسئولیت طراحی این مجسمه کوچک برعهده «فردریک گوردون کرازبی» قرار داشت. او در سال ۱۹۵۱ این نشان را برای جگوار طراحی کرد. در سال ۱۹۵۵ پای عقب پلنگ این نشان کشیده تر شد.
فیل بوگاتی
برادر کوچک تر بنیانگذار برند فرانسوی بوگاتی «رامبرانت بوگاتی» یک مجسمه ساز چیره دست بود که علاقه خاصی به حیوانات داشت. او در سن ۱۷ سالگی از نخستین مجسمه خود در شهر میلان ایتالیای رونمایی کرد تا اینکه در سال ۱۹۰۴ مجسمه فیل رقصان را برای برند برادر خود ساخت. این نشان نخستین بار در بوگاتی تایپ ۴۱ رویال مورداستفاده قرار گرفت و از آن به بعد به نشان لوکس این برند تبدیل شد.
غاز نقره ای ویل سنت کلیر
در اوایل آغاز قرن بیستم «کلاید هرولد ویلز» طراح اصلی لوگوی آبی شرکت فورد پس از کسب سرمایه زیاد از این مجموعه خارج شد و شرکت خودروسازی خود را تاسیس کرد. این شرکت که «ویلز سنت کلیر» نام داشت خودروهایی گران قیمت و پیچیده تولید می کرد که همگی با نشان زیبای غاز نقره ای آن مزین می شدند.
الهه سرعت پکارد
«جان دی ویلسون» طراح تصمیم گرفت که برای هویت بخشیدن به محصولات برند پکارد از افسانه های یونانی استفاده کند. او برای دستیبابی به این هدف شخصیت نایکی خدای کامیابی و کژاوه ران زئوس را مظهر برند پکارد قرار داد و نشانی را برایش طراحی کرد که بالای رادیاتور محصولات برند یادشده نصب می شد. این نشان شامل یک پیکر انسان-فرشته بود که چرخی را در دست گرفته و به سمت جلو درحال حرکت یا زانو زدن است. البته طراحی این نشان بعدا مورد تمسخر قرار گرفت و به نگهدارنده شیرینی دونات مشهور شد.
ابوالهول راکتی آرمسترانگ
نشان ابوالهول نخستین بار در میانه سال هایی ابتدایی قرن بیستم و در خودروهای «سیدلی-دیزی» به چشم خورد. شعار تبلیغانی این شرکت هم به مجسمه مشهور ابوالهول اشاره داشت و محصولاتش را «ساکت مانند ابوالهول» معرفی می کرد. نام شرکت یادشده در سال ۱۹۱۹ به «آرمسترانگ سیدلی موتورز» تغییر پیدا کرد دلیل آن هم مالکیت شرکت هواپیماسازی آرمسترانگ ویتورث بود. استفاده از دو موتور جت در گوشه های این سرتراش هم نشان دهنده سابقه شرکت مالک است.
روح اشتیاق رولزرویس
روح اشتیاق را می توان به جرئت یکی از برجسته ترین و زیباترین نشان های کاپوتی در میان تمام برندهای لوکس دانست. روح اشتیاق (Spirit of Ecstasy) برای نخستین بار در سال ۱۹۱۱ به عنوان دارایی معنوی رولزرویس به ثبت رسید. این الهه مونث پرنده در سال ۲۰۲۲ بازطراحی شد تا فرم پردازی آیرودینامیک تری داشته باشد و بتواند با شخصیت نسل تازه خودروهای برقی شرکت رولزرویس مانند مدل اسپکتر هماهنگی بیشتری داشته باشد. تمام نمونه های این مجسمه کوچک با دست پرداخت می شوند.
سگ لینکلن
این برند لوکس آمریکایی که به عنوان زیرمجموعه شرکت فورد فعالیت می کند در طی سالیان دراز حضور در صنعت خودروهای رده بالای اشرافی از نشان های متعددی استفاده کرده است که هر یک شخصیت خودروی متفاوتی را نشان می دهند و برندمحور نبوده اند. یکی از زیباترین نشان های به کاررفته در محصولات این برند طرح سگ «گری هاوند» بود که در سال ۱۹۲۰ به پسر هنری فورد اول ادسل عرضه شد و توجه او را به خود جلب کرد.
B پرنده بنتلی
نشان اصلی شرکت بنتلی یک حرف B است که با تکیه بر دو بال به سمت جلو حرکت می کند و نشان بلندپروازی و پیشرفت های این شرکت بریتانیایی دارد. آخرین نسخه این نشان که بارها بازطراحی شده است یک نشان B زیبا را با بال های شیشه ای به نمایش می گذارد که روی کاپوت سدان لوکس فلایینگ اسپور نصب می شود.
نشان پرنده دوسنبرگ
در ابتدای دهه های ۲۰ و ۳۰ میلادی توجه چندانی به ایمنی عابران پیاده نمی شد؛ همین مسئله باعث شد که برندی مانند دوسنبرگ نشانی تیز و زیبا را توسعه دهد تا مردم با نگاه به آن خودروهایش را به یاد بیاورند. این برند لوکس آمریکایی در گذشته به تولید خودروهای سفارشی با تکیه بر پیشرانه های ۸ سیلندر خطی مشغول بود.
کدخدای پنتیاک
این نشان که در مدل های ارزان تر برند آمریکایی پونتیاک استفاده می شد در سال ۱۹۴۹ جایگزین نشان اژدر شد. این نشان کدخداهای ساکن در روستاهای این کشور را به نشان می داد تا از روحیه تماما آمریکایی خودروهای این برند بگوید. برخی نسخه های این نشان از جنس پلاستیکی عرضه می شدند تا مالک بتواند با تکیه بر چراغ داخلی آن ها را روشن کند؛ درست مانند لوگوی درخشان خودروهای مدرن امروزی.
به نظر شما کدام نشان از بقیه زیباتر و به یادماندنی تر است؟
۳۲۲
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از پلنگ جگوار تا روح رولزرویس /زیباترین نشان های لوکس خودرویی کدام اند؟ /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از پلنگ جگوار تا روح رولزرویس /زیباترین نشان های لوکس خودرویی کدام اند؟ /عکس"، کلیک کنید.