دوربین‌ دست دوم کانن سری M

نمای کلی

معرفی دوربین EOS M کانون

این دوربین از نظر ظاهری در رده تمامی دوربین های سری NEX سونی قرار می گیرد. در عین حال، هسته اصلی این دوربین یک سنسور تصویر 18 مگاپیکسلی است و یک دوربین بدون آینه با لنزهای قابل تعویض است که این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که جنس آن کاملاً حرفه ای است و در 4 رنگ عرضه می شود. سیاه، سفید، نقره ای و قرمز. فلاش داخلی وجود ندارد، اما در عوض یک موقعیت فلاش جانبی در بالای دوربین وجود دارد، حتی یک فلاش خارجی کوچک برای این دوربین به نام SPEEDLITE نیز ساخته شده است که با باتری های نیم قلمی کار می کند.

دوربین دست دوم کانن M فاقد چشمی است و حتی گزینه جا کفشی هم ندارد، همچنین تمامی کنترل ها و تنظیمات فقط از طریق صفحه لمسی انجام می شود، صفحه نمایش آن ثابت است و نمی چرخد. در سال 20 در سال های اخیر Canon گزینه ای برای برداشتن پیچ تنظیم برای حالت های عکاسی نداشت و حتی در دوربین های کامپکت نیز از آن استفاده می کرد و اکنون نیز از آن استفاده می کند، اما حالت های قابل انتخاب را به 3 کاهش داد. کنترل ها پشت دوربین کاملا آشنا است. و می بینیم که فیلمبرداری در این دوربین FULL HD در 24، 30 و 25 فریم بر ثانیه است و از فرمت MOV و H.264 پیروی می کند.

کیت Canon EOS M 18-55

یک کلاس جدید از دوربین ها نیز به یک لنز جدید نیاز دارد که کانن آن را EF-M می نامد که ساختار کوچکی دارد، اما همچنان با لنزهای فوکوس خودکار EF برای دوربین های DSLR کانن سازگار است، بنابراین 9 اتصال بین لنز و دوربین وجود دارد. نقطه سفید در موقعیت ساعت 11 که محل قفل شدن لنز سنسور سر به تصویر 18 است. از تجهیزات این دوربین می توان به فلاش EF MOUNT اشاره کرد. البته برای اتصال لنزهای EF باید از این آداپتور بین لنز و دوربین استفاده کنید و در کنار آن دکمه ای برای رها کردن لنز وجود دارد و قسمت پایین برای اتصال به 3 پایه در صورت سنگین بودن لنز است. قابلیت عکاسی ROW، عکاسی خودکار 4.3 فریم در ثانیه، لنز قابل تعویض، خروجی HDMI و پشتیبانی از EYE-FI باتری EOS M از نوع لیتیوم یونی است و طبق استانداردهای CIPA می توان تا 230 عکس در هر بار کامل ضبط کرد. شارژ این باتری ها 262 گرم و از سری دوربین ها می باشد، طراحی بسیار ساده ای دارد و از آلیاژ منیزیم ساخته شده است.

گوشه های دوربین گرد است و قوس های آن آن را مربع می کند. دستگیره دوربین اختصاصی وجود ندارد، اما فضای کوچکی در جلو وجود دارد که از پلاستیک ساخته شده و به عنوان دستگیره دوربین عمل می کند. همچنین در پشت دوربین جای انگشت وجود دارد که باعث می‌شود در دست گرفتن دوربین راحت‌تر شود. در پشت دوربین دکمه هایی برای ضبط ویدئو، کنترل چهار طرفه، منو، اطلاعات و پخش وجود دارد.

کیت Canon EOS M 18-55

تقریباً 4 سال از معرفی دوربین بدون آینه Panasonic Micro Four Thirds Lumix DMC-G1 می گذرد و از آن زمان اکثر سازندگان به فکر ارائه دوربین های متنوع تر با کاربردهای پیشرفته تر مانند Olympus PEN E-PM1 به مدل های پیشرفته تر هستند. مانند Sony NEX -7 و Fujifilm X-Pro1 در این زمینه نیکون بیکار ننشست و دوربین های جدید خود را با ظاهر مدل های خانگی 1 J1 و 1 V1 معرفی کرد. هر یک از این مدل ها نشان دهنده این واقعیت است که دوربین های مختلف برای کاربران مختلف در دسترس هستند، با عکاسان حرفه ای همیشه به دنبال یک دوربین کاربری جمع و جور DSLR هستند که مسئول کیفیت تصویر در همان بدنه کوچک است. اکنون کانن همچنین آخرین تولید کننده دوربین DSLR کامپکت است که آن را با نام Canon EOS M معرفی کرد. این دوربین دارای دیافراگم لنز سازگار با لنزهای جدید سری EF-M است و در حال حاضر دو لنز برای دوربین موجود است. یکی لنز EF-M18-55mmf/3.5.5.6 و دیگری لنز EF-M 22mmf/2 Pancake است، اما تمام لنزهای Canon سری EF-S و EF را می توان از طریق لنز آداپتور EF-EOS M نیز استفاده کرد. EOS M در بدنه فشرده آلیاژی منیزیم و در چهار رنگ مشکی، قرمز، سفید و نقره ای موجود است. این مدل دارای فلاش روی دوربین نیست، اما روی صفحه بالایی خود دارای یک کفش گرم است و در برخی مناطق با فلاش جانبی 90EX عرضه می شود. این دوربین دارای منظره یاب دوچشمی نیست و اتصالات جانبی نیز برای آن وجود ندارد و نوشتن عکس تنها از طریق صفحه ثابت پشت دوربین امکان پذیر است.

ویژگی های کلیدی:

  • پایه لنز جدید EF-M (بهینه شده برای سنسورهای اندازه APS-C)
  • سنسور 18 مگاپیکسلی APS-C “هیبریدی CMOS”.
  • فوکوس مداوم در حالت عکاسی با ردیابی سوژه
  • پردازنده 14 بیتی DIGIC5
  • استاندارد ISO از 100 تا 12800 و قابل ارتقا به 25600
  • عکاسی پیاپی 4.3 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری 1080p30، صدای استریو (فیلمبرداری با گزینه های 24 یا 25 فریم در ثانیه)
  • جک میکروفون خارجی و قابلیت تنظیم ضبط صدا
  • صفحه نمایش لمسی 3:2 با وضوح 1040K
  • کفش داغ استاندارد EOS برای فلاش خارجی (بدون فلاش داخلی)
  • کنترل های عکاسی خلاقانه، پیش نمایش صفحه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین‌ دست دوم کانن سری M" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین‌ دست دوم کانن سری M"، کلیک کنید.