روضه | خرابه شام و آه و حسرتی که بر دل ام‌کلثوم(س) ماند

روضه | خرابه شام و آه و حسرتی که بر دل ام‌کلثوم(س) ماند

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی درمورد جایگاه حضرت قفیه(س) گفت: اگر عظمت حضرت رقیه(س) را می‌خواهید بفهمید، از اینجا باید فهمید که چقدر با امام حسین(ع) سنخیت پیدا کرد، این سه ساله انگار راه هزار سال رفت و رشد کرد که اباعبدالله(ع) دیگر او را با خودش برد.

به گزارش تیتو، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی ـ خطیب کشور ـ در مورد وقایع خرابه شام و جایگاه حضرت رقیه(س) اشهار کرد: اگر عظمت حضرت رقیه(س) را می‌خواهید بفهمید از اینجا باید فهمید که چقدر با امام حسین(ع) سنخیت پیدا کرد، این سه ساله انگار راه هزار سال رفت و رشد کرد که اباعبدالله(ع) دیگر او را با خودش برد.

وی ادامه داد: وقتی که حضرت رقیه(س) مظلومه شهیده شد در همان شب بود که خرابه شام ماتم‌سرا شد، همه گریه می‌کردند و اشک‌ می‌ریختند، یک دختری که همه می‌دیدند شیرینی زبانی می‌کرد، همه می‌دیدند چه سختی‌هایی کشیده بود و چه کتک‌هایی خورده بود و حالا دیگر از دست‌شان رفته بود.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: وقتی که پیکرش را دفن کردند حضرت زینب کبری(س) بلند شد یکی یکی همه را آرام کرد، اما یک‌نفر یعنی حضرت ام‌کلثوم(س) خواهرش را نتوانست آرام کند.

عالی ابراز کرد: حضرت ام‌کلثوم(س) بر روی قبر حضرت رقیه(س) افتاده بود بلند بلند گریه می‌کرد، حضرت زینب(س) گفت خواهرم مصیبت سنگین است من می‌دانم اما آرام بگیرید ما بزرگتریم باید حواسمان را جمع کنیم بچه‌ها به ما نگاه می‌کنند، آرام بگیرید، چرا انقدر گریه و بی‌تابی می‌کنید؟

وی افزود: حضرت ام‌کلثوم(س) گفت خواهرم یک صحنه‌ را من نمی‌توانم فراموش کنم و هرموقع یادم‌ می‌افتد آتش می‌گیرم، وقتی که ما را وارد شام‌ کردند رقیه تو بغل من بود، وقتی می‌دید بچه‌های شامی یک لقمه نان در دست‌شان است آهسته سر به گوش من گذاشت گفت عمه‌جان من خیلی گرسنه هستم اگر می‌شود یک لقمه نان به من بدهید.

این خطیب برجسته کشور در پایان گفت: حضرت ام‌کلثوم(س) به حضرت زینب(س) اشاره کرد آن چیزی که دل من را آتش می‌زند اینکه این بچه گرسنه رفت و با یک لقمه نان می‌توانستم‌ سیرش کنم.

پایان خبر تیتو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روضه | خرابه شام و آه و حسرتی که بر دل ام‌کلثوم(س) ماند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روضه | خرابه شام و آه و حسرتی که بر دل ام‌کلثوم(س) ماند"، کلیک کنید.