یادگیری انگلیسی کودکان

علاقه کودکان به آموزش زبان انگلیسی باعث شده تا والدین آنها بدنبال روشهای نوین و منابع معتبر  آموزشی باشند. کودکان در بین همه روشها آموزش تصویری و ویدیویی را بیشتر از بقیه روشها می پسندند. کلیپ های جذاب آموزشی ما در این پست باعث جذب بیشتر کودک دلبند شما به زبان انگلیسی می شود.این دروس مهم یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان تنها یک مقدمه برای شروع یادگیری اصولی هستند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که چون کودکان در ابتدای مرحله یادگیری هستند، باید آموزش شان کاملا اصولی باشد وگرنه فرایند یادگیری شان اشتباه و بسیار زمان بر خواهد شد و آنها خود بخود از یادگیری دلسرد می شوند.

یادگیری انگلیسی کودکان

بهترین روند برای آموزش زبان به کودکان (از نظر علمی)

نکته مهم در آموزش زبان به کودک این است که این کار باید همراه با سرگرمی و همراهی یک بزرگ تر باشد. جلسات آموزشی کوتاه باشند و روزانه یک زمان خاص را به این کار اختصاص دهید. مثلا هر روز ساعت 2 بعد از ظهر همراه با کودک به تماشای یکی از ویدیوهای همین صفحه بنشینید یا آنها را دانلود کنید و در تلویزیون تماشا نمایید. لباس های لاک پشت های نینجا با برندهای خاصی روی بازار عرضه می شوند که به دلیل برند قدرت خاصی در سهولت استفاده و کیفیت دارند، این نوع لباس ها معمولا قیمت بالاتری دارند.

موقع پخش آهنگ یا متن ها همراه با کودک خود همان متن یا ترانه یا هر چیزی را زمزمه یا با صدای بلند بخوانید و معنی آن را خیلی آرام برای او توضیح دهید. در کنار این ویدیوها بهتر است از 6 منبع گفته شده دربالا حتما استفاده کنید. مثلا قبل از خواب یکی از داستان های انگلیسی را برایش بخوانید یا روزانه یک کارتون جذاب انگلیسی برایش پخش کنید یا اپلیکیشن روی گوشی نصب کنید و بگذارید هر موقع دوست داشت با گوشی و آن اپلیکیشن بازی کند. یادگیری زبان برای کودکان کاملا ناخودآگاه اتفاق می افتد و خیلی سریع تر از چیزی که فکر کنید. بعد از اینکه کمی کلمه و شعر یادگرفت او را به کلاس آموزشی (آنلاین یا حضوری) بفرستید تا کمی بلد باشد و سرخورده نشود.

تکرار همه موارد یادگیری ضروری ست. اگر یک کلیپ را امروز برایش پخش می کنید، دو سه بار دیگر هم در روزهای آینده پخش کنید تا حفظ شود. آهنگ های بالا را که دانلود کردید در مواقع بیکاری یا در ماشین پخش کنید و همراه با کودک و خودتان زمزمه کنید.

حتما با خنده و سرگرمی کودکان را تشویق به یادگیری کنید. سخت گیری ممنوع است کودکان هم زود خسته می شوند هم زود زده می شوند. کتاب های انگلیسی در خانه بخوانید، کارتون های انگلیسی با فرزندانتان ببینید و آهنگ های انگلیسی گوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر انگلیسی بشنوند راحت تر آن را یاد می گیرند. اصولا ما زبان مادری مان را هم به همین شکل یاد گرفته ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می کنیم و به خوبی می توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان هایی از زبان انگلیسی باشد، فرزندان به راحتی می توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

حتما از موقعیت های روزانه برای آموزش زبان به کودک بهره ببرید:

  • وقتی کودکان در حال پوشیدن لباس ، یا مرتب کردن کشو لباس هایشان هستند؛ در مورد انواع لباس به زبان انگلیسی با آن ها صحبت کنید. مثلا می توانید بگویید: ?Is That your shirt (اون پیراهن تویه؟)
  • هنگامی که کودک در حال مرتب کردن اتاقش است، می توانید واژگان مربوط به اسباب بازی ها و مبلمان را با او تمرین کنید.مثلا بگویید: where are your toys (اسباب بازیهای تو کوش؟)
  • هنگامی که در حال آشپزی یا خرید هستید، لغات مربوط به غذا را به کودکانتان آموزش دهید. مثلا وقتی به سوپرمارکت می روید، لیستی از مواد غذایی به زبان انگلیسی را به آن ها بدهید تا در فروشگاه پیدا کنند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان چیست؟

شاید بعضی ها فکر کنند که بیشتر بچه ها به هر حال در مدرسه زبان انگلیسی را یاد خواهند گرفت. پس اهمیت یادگیری این زبان در سنین کمتر و قبل از مدرسه چیست؟

به یاد دارید که ما چطور به زبان مادری مان تسلط پیدا کردیم؟ بله، درست است. از کودکی در محیطی قرار داریم که از آن زبان استفاده و به آن زبان صحبت می کنند و ما هم ناخودآگاه و بدون اطلاع از قوانین واژگانی یا دستوری پیچیده، این زبان را خیلی خوب یاد می گیریم و به آن حرف می زنیم. زبان انگلیسی را هم بهتر است به همین شیوه و از کودکی به بچه ها آموزش داد تا بتوانند با تمرین کافی و به صورت ناخودآگاه و ساده، آن را یاد بگیرند.

بیشتر کودکان زبان انگلیسی را در مدرسه و در محیطی رسمی، بین سنین 10 تا 14 سالگی می آموزند و گرفتن نمره های خوب، معمولاً تنها محرک آن ها برای یادگیری این زبان است. تکالیف زیاد و سخت، تست ها و امتحان های مختلف و درواقع وابسته بودن بیش از اندازه به نتایج به جای توجه به فرایند و کیفیت، کودکان را نسبت به یادگیری زبان بی علاقه می کند. کلاس های درس در اغلب مواقع محدود به یک یا دو سبک یادگیری هستند. واضح است که همۀ کودکان نمی توانند با این روش های محدود زبان یاد بگیرند و خواه ناخواه از زبان زده شده و هیچ بهره ای هم از آن نخواهند برد.  با توجه به جنس استفاده شده در ساخت لباس های کارتونی و نوع طرح و زیبایی آن، قیمت آن تغییر خواهد کرد.

اینجاست که اهمیت شروع زودهنگام یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان پیش از سال های مدرسه مشخص می شود. وقتی بچه ها قبل از مدرسه زبان انگلیسی را ازطریق بازی، موسیقی، تماشای فیلم و سریال و در محیطی صمیمی، بدون فشار و استرس یاد گرفته باشند، به این زبان علاقه مند شده و کنجکاو می شوند که هر چه بیشتر دربارۀ زبان انگلیسی یاد بگیرند.

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

اغلب کارشناسان آموزش زبان معتقدند که فرایند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان هر چه زودتر شروع شود، بهتر و موثرتر خواهد بود. براساس نتایج مطالعاتی در دانشگاه واشنگتن، نوزادان در مقایسه با بزرگسالان می توانند تمایز بیشتری بین صداهای مختلف قایل شوند. بنابراین در صورتی که از همان زمان علاوه بر زبان مادری، در معرض یک زبان دیگر هم قرار بگیرند، احتمالاً می توانند در سال های آینده درست مانند یک فرد بومی و نیتیو، به آن زبان هم صحبت کنند.

بچه ها در سنین قبل از مدرسه، کنجکاوتر هستند و انگیزۀ زیادی برای یاد گرفتن چیزهای جدید بیشتری دارند. این انگیزه وقتی با تمرین و تکرار مداوم مهارت های زبانی ترکیب شود، آن ها می توانند به سرعت زبان انگلیسی را به کمک موسیقی، داستان، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، اپلیکیشن ها، پادکست ها و انیمیشن های انگلیسی و… یاد بگیرند و از فرایند آن هم لذت ببرند.

استراتژی های کاربردی آموزش زبان انگلیسی به کودکان برای معلم ها

معلم خصوصی زبان انگلیسی می توانند با چند تکنیک ساده، کلاس های درس را برای زبان آموزان کم سن و سال خود جذب و دوست داشتنی کنند. تعدادی از این ترفندها عبارتند از:

1. سرگرم کننده کردن فرایند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

تفریح و سرگرمی در هر حالت و موقعیتی برای بچه ها مهم است؛ چه در زمان بازی و چه در کلاس درس و موقع یادگیری. اما معلم ها چطور می توانند کلاسی سرگرم کننده و شاد به همراه آموزش نکات مهم زبان انگلیسی داشته باشند؟ اگر شما هم معلم هستید، می توانید از این تکنیک ها برای داشتن یک کلاس فوق العاده ایده بگیرید:

آموزش به کمک بازی

بازی ها راهی عالی برای سرگرم کردن کودکان و جلب توجه آن ها به مسایل آموزشی هستند. وقتی بچه ها بازی می کنند، علاوه بر داشتن یک رقابت سالم با یکدیگر، بعد از برنده شدن، حس خوب موفقیت را هم تجربه خواهند کرد. کودکان با پوشیدن لباس دختر کفشدوزکی سرهمی به خوبی با شخصیت های مورد علاقه ی خود احساس نزدیکی کرده و این موضوع برایشان هیجان انگیز خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادگیری انگلیسی کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادگیری انگلیسی کودکان"، کلیک کنید.