ساخت بیش از 157 هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است

ساخت بیش از 157 هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است

به گزارش تیتو از خراسان، وحید داعی در گفتگویی با بیان اینکه تاکنون ساخت 157 هزار و 680 واحد از محل نهضت ملی مسکن در این استان در بخشهای حمایتی، بازآفرینی، خودمالک و روستایی آغاز شده، اظهارکرد: از این تعداد حدود هزار واحد در شهرهای فریمان، گناباد، کاشمر، فیض آباد مه ولات و تربت حیدریه به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، 85 هزار و 980 واحد حمایتی شامل 42 هزار و 283 واحد در قالب انبوه سازی و 43 هزار و 697 واحد در قالب گروه ساخت، 23 هزار و 984 واحد بازآفرینی، 270 هزار و 9 واحد خودمالک و 26 هزار و 936 واحد روستایی در خراسان رضوی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قراردادهایی که با دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال 1402 در استان منعقد شد، سه هزار و 120 هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، 18 برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن تیتو در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایتهای نهضت ملی مسکن و مسکن تیتو در خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی افزود: در سال 1402 در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخصهای خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که 43 هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهرهای مختلف استان به دستگاه های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخصهای خدمات شهری هشت برابر واگذاریها در این بخش در سال 1401 بود.

داعی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، 2 اقدام مهم در سال 1402 در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در 51 شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به 96 شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی 44 شهر دیگر استان نیز انجام شد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت بیش از 157 هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت بیش از 157 هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است"، کلیک کنید.