هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع دستی دارند – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع دستی دارند - خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیتو، اکبر محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از جشن ملی نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج، که با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سنندج انجام شد، اظهار کرد: استان کردستان به واسطه برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر، فرهنگ غنی و تنوع رشته های مختلف صنایع دستی دارای ظرفیت های بسیار زیادی در سطح کشور و جهان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: باید با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

وی عنوان کرد: اجرای جشن های ملی نوروزگاه علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح، موجب توسعه صنعت گردشگری و معرفی بیش ازپیش ظرفیت های فرهنگی و تاریخی استان می شود.

محمدی یادآور شد: با اجرای این ویژه برنامه ها می توان بیش از گذشته مردم دنیا را با آداب ورسوم نوروز و فرهنگ و هنر اصیل کردستان آشنا کرد.

عرضه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی، عرضه انواع غذاهای محلی، اجرای برنامه های شاد و متنوع، موسیقی، نمایش و… از جمله برنامه های جنبی مراسم نوروزگاه در استان است که تا 12 فروردین ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع دستی دارند – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع دستی دارند – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.