میزان تحقق تعهدات اشتغال در استان بوشهر به 135 درصد رسید – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

میزان تحقق تعهدات اشتغال در استان بوشهر به 135 درصد رسید - خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تیتو، مصدق کشاورزی صبح یکشنبه در نشست مدیران استان بوشهر اظهار کرد: تعهد اشتغال استان بوشهر در سال گذشته 21 هزار و 672 نفر بود که به بیش از 32 هزار فرصت شغلی افزایش یافت و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شد.

وی تعهد اشتغال امسال را 18 هزار و 331 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار بوشهر تعهد اشتغال امسال استان به 25 هزار نفر افزایش یافت و تاکنون تعهد اشتغال 135 درصد محقق شده است.

تخصیص 1,400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به تخصیص هزار و 446 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی با نرخ سود چهار درصد تصریح کرد: محل تخصیص این تسهیلات از محل تبصره 16 قانون بودجه است که 80 درصد آن به میزان هزار و 107 میلیارد تومان برای اجرا طرح های اشتغال زایی پرداخت شد.

وی تسهیلات اشتغال زایی امسال را 2 هزار و 300 میلیارد تومان بیان و تصریح کرد: این تسهیلات از محل تبصره 18 قانون بودجه ابلاغ شده که تاکنون 400 میلیارد تومان آن به جامعه هدف پرداخت شده است.

حمایت از طرح های تولیدی و اشتغال زایی

کشاورزی اضافه کرد: علاوه بر این چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از طرح های تولیدی و اشتغال زایی ابلاغ شده است که در حال پرداخت شدن است. در یک سال گذشته در مجموع هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی از محل تبصره 16 و 18 قانون بودجه در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در عرصه مشاغل خانگی و خرد نیز در 2 سال گذشته 13 هزار مجوز در استان بوشهر صادر شده و امسال نیز 7 هزار و 100 طرح مشاغل خانگی در حال اجرا است. بر اساس برنامه ریزی در تمام شهرستان های استان بوشهر بازارچه دایمی عرضه محصولات مشاغل خانگی ایجاد می شود.

اتصال 2600 فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه در استان بوشهر اظهار داشت: در اجرا این طرح 2 هزار و 600 فروشگاه به این طرح متصل شدند.

وی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تا 17 فروردین ادامه دارد، گفت: در این طرح 11 قلم کالای اساسی شامل شیر، پنیر، ماست، ماکارونی، قند، شکر، روغن، برنج، حبوبات، گوشت مرغ و گوشت قرمز با قیمت سال 1401 در اختیار مشمولان این طرح قرار می گیرد.

کشاورزی ادامه داد: در اجرا مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون 222 هزار تراکنش انجام شده و 185 هزار خانوار استان بوشهر خرید کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: در مرحله دوم کالا برگ الکترونیکی که دهک های یک تا هفتم درآمدی مشمول آن می شوند 80 درصد مشمولان تاکنون کالای خود را خریداری کرده اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میزان تحقق تعهدات اشتغال در استان بوشهر به 135 درصد رسید – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میزان تحقق تعهدات اشتغال در استان بوشهر به 135 درصد رسید – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.