یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان

اسپانیایی اولین زبان خارجی است که توانستم به آن مسلط شوم و در واقع اولین قدم بود تا مرا به یک ایرلندی چندزبانه تبدیل کند. تنها من نیستم. اسپانیایی یکی از محبوب ترین زبانها برای انگلیسی زبانان است. این یکی از دلایل بسیاری است که به تبع آن اسپانیایی راهی معرکه است تا کودکان خود را با یادگیری زبانی دیگر آشنا کنید.  دیگر چه دلیلی برای انتخاب زبان اسپانیایی وجود دارد؟ یکی از آنها املای آوایی آن است. یعنی به محض اینکه صدای حروف را آموختید، می توانید هر کلمه ای را تلفظ کنید. بنابراین خواندن کلمات برای کودکان در حین یادگیری بسیار ساده خواهد بود. همچنین اسپانیایی یکی از زبان های پرکاربرد است. در نتیجه منابع بسیاری در دسترس شما خواهند بود.  در این مقاله، من برخی از بهترین منابع را برای شما گردآورده ام تا به کودکان خود کمک کنید که اسپانیایی را بیاموزند.

یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان

آهنگ های اسپانیایی یکی از بهترین روش ها برای معرفی این زبان به کودک شما هستند. بچه ها فارغ از سنشان (حتی نوزادان) می توانند موسیقی گوش کنند. استفاده از لباس پلیس برای بچه ها ممکن است به تقویت حس احترام به قوانین و ارزش های مرتبط با جامعه کمک کند . همچنین ثابت شده که نوزادان حتی قبل از متولد شدن درک زبان را آغاز می کنند.  کجا می توانید این موسیقی اسپانیایی را پیدا کنید؟ این وب سایت شامل 40 آهنگ اسپانیایی به همراه ویدیو و متن ترانه می شود تا به راحتی بتوانید دنبال کنید. برخی کودکان کوچکتر از آن هستند که متن ترانه ها را بفهمند اما ویدیوها برای تمام کودکان با تمامی سنین بامزه و جالب هستند. بیشتر آهنگ ها به رایگان در اختیار کاربران قرار دارند. بخش های مختلف دیگری نیز از جمله ویدیو، بازی و فرهنگ لغات تصویری نیز وجود دارند اما برای دسترسی به آنها لازم است که یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

تماشا کردن تلویزیون اگر به شکل درستی انجام شود، یکی از بهترین راهها برای یادگیری زبان است. برای بزرگسالان این رویکرد درست می تواند به معنی یادداشت برداشتن و تماشاکردن یک صحنه بارها و بارها باشد.  کارتون کودکان اما متفاوت است. برخلاف برنامه های تلویزیونی مناسب بزرگسالان، برنامه های کودک برای کسانی طراحی شده که تسلط کامل به زبان ندارند. کلمات مورد استفاده در این برنامه ها ساده و قابل فهم است. حتی اگر همه کلمات را نمی دانید، باز هم می توانید داستان را دنبال کنید. اگر شما هم همزمان با فرزندتان قصد یادگیری اسپانیایی را دارید، تماشا کردن کارتون روشی مفید برای تقویت مهارت شنیداری و همزمان سرگرم شدن هر دوی شماست.

کدامیک از کارتون های اسپانیایی مناسب هستند؟ هر ویدیو داستانی کوتاه و بامزه روایت می کند و چند کلمه تازه را هم معرفی می نماید. کلمه های جدید برای کودکان بزرگتر روی صفحه نوشته می شود. ویدیوها اعتیادآور هم هستند. قبل از اینکه بفهمم دارم از کار و زندگی می افتم، سه قسمت را پشت هم تماشا کردم. اگر شما مادر یا پدر هستید، نیازی به معرفی من نخواهید داشت. این برنامه در سراسر دنیا از تلویزیون پخش می شود. هدف آن آموزش یک زبان خارجی به کودکان با روشی سرگرم کننده است. بیشتر نسخه های خارجی آن به هدف آموزش زبان انگلیسی ساخته شده اند اما برخی از آنها –مثل نسخه انگلیسی و گالیکی- اسپانیایی را نیز آموزش می دهد.

بیشتر برنامه به زبان انگلیسی است اما در طول هر قسمت، شخصیت ها کلمات و عبارات اسپانیایی را هم می آموزند. این برنامه برای بچه های سن پیش دبستانی که تازه یادگیری اسپانیایی را شروع کرده اند نیز بسیار گزینه خوبی است. اگر ساکن ایالات متحده آمریکا هستید، می توانید برای تماشای ویدیوهای بیشتر و بازی های ویدیویی به Nickelodeon Jr. سر بزنید.  کارتون اسپانیایی برای کودکان: Los Simson هوس کردید که کارتون The simpsons را به اسپانیایی هم تماشا کنید؟ Los Simpsons شامل فصل های ابتدایی می شود.  همانطور که می دانید، این کارتون برای کودکان کم سن تر زیادی سنگین است.اما بچه های بزرگتر و نوجوانان قطعاً از آن لذت خواهند برد.  اسپانیایی برای کودکان: بازی ها بازی ها به دلیل تعاملی بودن گزینه مناسبی هستند.

دریافت بازخورد فوری به کودکان کمک می کند تا سریعتر پیشرفت کرده و اعتماد به نفس پیدا کنند.  اگر فرزند شما به بازی های کوتاه و اعتیادآور علاقمند است، پس Juegos یک وب سایت معرکه است. انواع مختلف بازی های پازل، داستان های کوتاه و فعالیت های مربوط به رنگ آمیزی در این وب سایت، کودک شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد.  خرید لباس پلیس راهنمایی و رانندگی ممکن است به ایجاد حس مسیولیت و تعلق به امور امنیتی در جامعه کمک کند . بهترین نکته این وب سایت این است که شما می توانید بین اسپانیایی اروپایی و اسپانیایی آمریکای لاتین انتخاب کنید. در نتیجه فرزند شما لهجه ای که برایش مفیدتر است را خواهد اموخت. علاوه بر بازی چیزهای بیشتری نیز اینجا پیدا خواهید کرد. از اسامی اسباب بازی ها گرفته تا صفات و متضادشان. بخش کتاب های کوتاه دارای دسته بندی از داستان های کوتاه مختلف است که هر کدام با یک متن دوزبانه ارایه می شوند.

بازی های ویدیویی، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مخصوص کودک این روزها هرجایی پیدا می شوند. اما حداقل برای من هیچ راهی بهتر از کتاب خوانی برای درگیری در یک دنیا ماجرا نیست. برای آشنایی با کتاب های مناسب کودکان به فهرست زیر نگاهی بیندازید: کتابخانه دیجیتال بین المللی کودکان (ICDL) یک بانک اطلاعاتی رایگان شامل صدها مجموعه از کتاب های کودکان است.  بیش از 150 تا از این کتاب ها به زبان اسپانیایی هستند که شامل داستان های انگلیسی کلاسیک ترجمه شده مثل Humpty Dumpty و Puss inمثل هر زبان خارجی، برای اسپانیایی هم مبتدیان باید با یادگیری اصول اولیه شروع کنند تا بتوانند در یک مکالمه ساده از کلماتی مثل سلام، خداحافظ، لطفا ، متشکرم، متاسفم، بله، نه، چه کسی، چه چیزی، چرا، کجا استفاده کنند.

در یک مکالمه ساده، فرد اغلب با پیشنهادی موافق یا مخالف است. به طور مثال جواب سوالی مثل “می توانم کمکت کنم؟” بله یا خیر خواهد بود. در زبان اسپانیایی بله Sí (si) و نه No (no) است. اگر بخواهید از کسی آدرس بپرسید یا در مورد موضوعی اطلاعات کسب کنید ، باید از عبارات سوالی استفاده کنید. مثلا ممکن است بخواهید بپرسید ” چه کسی به سفر می آید؟ “. معادل “چه کسی” در اسپانیایی Quién? (kjen) است. اگر کسی بخواهد دلیل رفتار شخصی را بداند، ممکن است بخواهد با کلمه چرا شروع کند، مثلا برای پرسیدن سوال ” چرا گریه می کنی؟ ” باید از کلمه “چرا” که به اسپانیایی Por qué? (por ke) می شود، استفاده کنید. وقتی در مورد یک مکان کنجکاو هستید و مثلا می خواهید بگویید ” کجا زندگی می کنی؟ ” دانستن معادل اسپانیایی “کجا” لازم است. این کلمه Por qué? (por ke) می شود.

آموزش دروس آموزشی رایگان

  • برای مشاهده بهتر ویدیوها در موبایل، گوشی را افقی نگه دارید. اگر اروری مشاهده کردید بخاطر روشن بودن وی پی ان است. بعد از پخش هر ویدیو، علامت دانلود روی آن نمایان می شود.
  • اگر روی دانلود کلیک کردید و ویدیو باز هم پخش شد، بعد از پخش ردن روی علامت سه نقطه پایینش کلیک و گزینه دانلود یا ذخیره را انتخاب کنید. از اینترنت دانلود منجر هم می توانید استفاده کنید. هر درسی مشکل داشت در نظرات اعلام کنید تا سریعا رفع شود یا به پیج منبع مراجعه کنید. ضمنا هر چند وقت یک بار احتمالا دروس به روز می شوند.

جملات، تلفظ و واژگان در یادگیری زبان اسپانیایی بسیار کاربردی هستند. ضمنا هیچ نرم افزار یا برنامه ای برای یادگیری یک زبان کافی نیست حتی نصف یک زبان رو هم نمیشه با نرم افزار یا یک کتاب به تنهایی یاد گرفت! اما وقتی همزمان از دو یا سه منبع بهره بگیرید قضیه فرق می کند. بدیهی است که این کلمات ساده و ابتدایی فقط کارتان را برای گفتن جملات کوتاه که چند کلمه بیشتر ندارند، راه می اندازد. عبارات کاربردی دیگری که به درد مبتدی ها بخورد عبارتند از: صبح بخیر، عصر بخیر، عصر بخیر، اسمت چیست؟، نام من . . . است، چطوری، خوبم، ممنون، ساعت چند است؟، من گم شدم، من متوجه نمی شوم، می شود آهسته تر صحبت کنی.

اما باید منابع مورد مطالعه خود را با دقت و طبق تجربه انتخاب کنید. پیشنهاد ما طبق تجربه چندین ساله خودمان و زبان آموزانی که بسیاری از آنها در کشورهای مقصد در حال زندگی هستند می گوید، بعد از این دروس یا همزمان با این دروس، با پیش بروید، کتابی که سرشار از واژه، گرامر، عبارات و نکات یادگیری ست. و بعد از اتمام دروس بالا حتما و بعد فعالسازی کنید و هر روز یک الی 4 درس آن را کار کنید. لباس بسیجی نمادی از انگیزه و تعهد و خدمت به کشور است . بعد از خواندن و یادگیری این دروس، کتاب 60 روز و اپلیکیشن چرب زبان، خواهید دید که تا حد باورنکردنی در یادگیری زبان جلو رفته اید و تا سطوح B (متوسط رو به بالا) هم پیش رفته اید و بسیاری جملات را هم بیان می کنید با تلفظ عالی و همه درک می کنید که گوینده چه می گوید.

یک نکته کاربردی در زبان اسپانیایی

یادگیری زبان یک کار مفید و لذت بخش است که اگر با کلمات و عبارات ساده شروع شود ، اجازه می دهد یک مکالمه ساده و بدون مشکل انجام شود. جملاتی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، اغلب کلمات و عباراتی هستند که گردشگران هنگام آمدن به یک کشور اسپانیایی زبان برای اولین بار استفاده می کنند. همانطور که در بالا اشاره شد ، کلمات و عبارات ابتدایی زبان اسپانیایی هنگام نوشتن به راحتی قابل تشخیص هستند و حتی به راحتی می توان آن ها را با صدای بلند ادا کرد. اگر کسی موفق شود تا بر این جملات اصلی مسلط شود، تشویق خواهد شد تا به مطالعه زبان اسپانیایی ادامه دهد و به واژگان پیچیده تر و ساختار های گرامری بپردازد. و همچنین مجموعه ای از داستان های اصیل اسپانیایی نیز می شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادگیری زبان اسپانیایی برای کودکان"، کلیک کنید.