کره حیوانی بهترین انتخاب در مقایسه باکره های گیاهی

یک متخصص تغذیه در گفت وگو با تیتو اظهار کرد؛

کره حیوانی بهترین انتخاب در مقایسه باکره های گیاهی

یک متخصص تغذیه با اشاره به روند نگران کننده چاقی در ایرانی ها گفت: کره حیوانی منبع انواع ویتامین بوده و بهترین انتخاب در مقایسه با کره های گیاهی است.

سید علی کشاورز در گفت وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری تیتو اظهار کرد: کره های گیاهی از ترکیب دو نوع روغن مایع و جامد تهیه می شوند؛ بخش مایع اگر در مصرف کره زیاده روی نشود، برای سلامتی مفید هم هستند اما بخش جامد، خطر داشتن ایزومر ترانس بالا را دارد.

وی با بیان اینکه ایزومر ترانس در روغن های خوراکی، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و حتی سرطان ها را بالا می برد، افزود: ایزومر ترانس باید در روغن های خوراکی صفر یا حداکثر زیر 2 درصد باشد، در این صورت جای نگرانی وجود ندارد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: اگر کارخانه تولید کره های گیاهی توانسته، ایزومر ترانس را به زیر 2 درصد برسانند، برای مصرف این دسته از کره ها نیز منعی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کره های حیوانی منبع ویتامین ها ازجمله «E,A و D» و برخی ویتامین های گروه B بوده و اگر قرار است کره استفاده کنید، طبیعتاً کره های حیوانی ارجح هستند.

کشاورز یادآور شد: طعمی که در کره های گیاهی می چشیم به دلیل استفاده از ترکیبات شیمیایی افزودنی است اما طعم کره حیوانی از غذایی است که حیوان خورده است؛ البته این ترکیبات شیمیایی مجاز هستند اما تا جایی که می توان از ترکیبات طبیعی استفاده کرد، دلیلی ندارد، ماده غذایی بخوریم که حاوی ترکیبات شیمیایی است.

وی همچنین گفت: متاسفانه هنوز بخش عمده ای از مصرف روزانه خانواده ها و به ویژه در رستوران ها روغن های جامد هستند که به هیچ وجه مصرف آن ها توجیه ندارد و باید با روغن های مایع جایگزین شوند؛ حتی مصرف «پی و دنبه» به روغن های جامد ارجح است.

این متخصص بابیان اینکه در یک رژیم متعادل غذایی، چربی ها نباید بیش از 30 درصد انرژی را تامین بکنند، افزود: ایرانی ها به ویژه کودکان روند چاقی نگران کننده ای دارند و بخش مهمی از دلیل آن افراط در مصرف چربی ها است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کره حیوانی بهترین انتخاب در مقایسه باکره های گیاهی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کره حیوانی بهترین انتخاب در مقایسه باکره های گیاهی"، کلیک کنید.