مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در آمایش فناوری استان‌‌ها

سروری‌مجد مطرح کرد؛

مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در آمایش فناوری استان‌‌ها

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به هر دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌‌ها مأموریت داده شده در منطقه خود درراستای آمایش فناوری اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری تیتو، جمعی از اعضای اتحادیه واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی شرق کشور و رؤسای استانی واحد‌های شرق و جنوب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی همراه با علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنویی و امام جمعه بیرجند دیدار کردند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه جشنواره امامت و مهدویت گفت: سال گذشته از مجموع یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد، ۵۲ هزار اثر در این حوزه تولید شد که پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال جاری و در دوره چهارم جشنواره به ۱۵۰ هزار اثر برسد.

سروری مجد با اشاره به نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به بنیان خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: بانوان همکار شاغل و اعضای هیئت علمی در این دانشگاه می‌توانند به مدت دو سال از مرخصی زایمان بدون محدویت به‌لحاظ تعداد فرزند همراه با پرداخت حقوق و بیمه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به حوزه اشتغال و مهارت‌آموزی عنوان کرد: در این راستا طرح پویش اشتغال را داریم، چراکه معتقدیم هر دانشجو در کنار تحصیل باید یک تخصص و مهارت را یاد بگیرد و این طرح را فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ خدمت رئیس جمهور شهید ارائه کردیم و ایشان به چند وزارتخانه برای همکاری لازم دستور داد تا مسائل بیمه‌ای هم مانع کار نشود.

فعالیت ۴۰۰ واحد، مرکز و پردیس دانشگاه آزاد در کشور

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ۴۰۰ واحد، مرکز و پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور داریم که با صنعت ارتباط برقرار و نمایشگاه‌هایی را در واحد برای معرفی مشاغل، ظرفیت‌ها و رشته‌های تحصیلی هر واحد برگزار می‌کنند که منجر به تفاهم‌نامه می‌شود و دانشجویان در کنار تحصیل به مهارت‌آموزی و اشتغال هم می‌پردازند.

به هر دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داده شده در منطقه خود درراستای آمایش فناوری اقدام کند؛ به عنوان مثال خوزستان در حوزه گردشگری، شیلات، کشاورزی و صنایع یک مأموریت ویژه دارند تا متناسب با آن رشته‌های تحصیلی را تنظیم کنند و با صنعت و حوزه‌های کشاورزی ارتباط داشته باشند

سروری‌ مجد متذکر شد: در عرصه فناوری‌ها هم با آمایشی که در سطح استان‌ها صورت گرفته، ظرفیت‌های هر استان شناسایی و متناسب با آن هم رشته‌های تحصیلی مهندسی شده و جابه‌جایی‌ها صورت گرفته است.

دانشگاه آزاد محلی برای حل‌مسئله در استان‌ها

وی یادآور شد: به هر دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داده شده در منطقه خود درراستای آمایش فناوری اقدام کند؛ به عنوان مثال خوزستان در حوزه گردشگری، شیلات، کشاورزی و صنایع یک مأموریت ویژه دارند تا متناسب با آن رشته‌های تحصیلی را تنظیم کنند و با صنعت و حوزه‌های کشاورزی ارتباط داشته باشند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیح داد: این تفاهم‌ها زمینه اشتغال دانشجویان را مهیا می‌کند و خدمتی به آن منطقه است که دانشگاه به‌عنوان حل مسئله در خدمت استان قرار بگیرد و نیاز‌های آن را تأمین کند.

سروری‌ مجد با اشاره به اقدامات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب افزود: آگاه‌سازی استادان و دانشجویان به اوضاع و احوالات منطقه‌ای و تهدیدهای دشمن و واکسینه شدن مجموعه علمی و دانشگاه در برابر تهدیدات مخرب بیرونی منجر شد تا در سال‌های اخیر هیچ مسئله خاصی در استان‌های تلفیقی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه امامت و مهدویت از سه سال گذشته برنامه‌هایی از ۱۳ ماه رجب تا نیمه‌ ماه شعبان تدارک دیدیم که دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت موضوعات امامت و مهدویت قرار می‌گیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: برخی استان‌ها مانند کرمان در سه عرصه شعر، علم و پژوهشی و کودکان در موضوع امامت و مهدویت آثاری را تولید کرده و نشاط و تحرکی در سطح دانشگاه و مدارس سما ایجاد کردند.

به گزارش تیتو، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان دبیرخانه تقریب مذاهب دانشگاه، علیرضا عزیزی سرپرست و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی، مصیب داوری دبیر کارگروه تخصصی تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام مجید جابری شورای برنامه‌ریزی علوم دینی اهل سنت شعبه خراسان‌جنوبی با مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند و جمعی از علمای برجسته اهل سنت استان خراسان‌جنوبی هم دیدار و گفتگو کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در آمایش فناوری استان‌‌ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در آمایش فناوری استان‌‌ها"، کلیک کنید.