لنز دست دوم کانن Canon 70-200mm

بررسی اجمالی

لنز 70-200 میلی متری کانن دست دوم

لنز 70-200 میلی متری کانن یکی از پرفروش ترین لنزهای کانن است که هم برای عکاسان حرفه ای و هم برای علاقه مندان به عکاسی در سطوح مختلف استفاده می شود. این لنز با فاصله کانونی 70 تا 200 میلی متر، زوم داخلی، سیستم تثبیت کننده تصویر و دیافراگم باز f/2.8، قابلیت عکاسی بسیار خوبی را در شرایط نوری مختلف و در فاصله مناسب ارائه می دهد.

لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L USM یکی از اعضای بسیار محبوب لنزهای سری L کانن و گروه 70-200 است. گروه 200-70 در 4 نوع موجود می باشد. تفاوت این 4 نوع در دیافراگم لنز و قابلیت IS است. لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS USM، لنز Canon EF 70-200mm f/4L USM، لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L USM و Canon EF 70-200mm f/2.8L IS لنز USM لنزهای این گروه هستند.

EF مخفف Electro Focus است، این سری لنز در سال 1987 معرفی شد و برای دوربین های Canon Mount و Canon EOS SLR با فیلم 35 میلی متری و دوربین های DSLR فول فریم طراحی شده است. البته دوربین های کانن با سنسورهای برش ASP-C و ASP-H نیز می توانند از این دسته لنز استفاده کنند. فاصله کانونی این لنز 112-320 میلی متر در ASP-C یا سنسور کراپ است.

لنز Canon EF 70-200mm دارای فوکوس موتور USM است، این ویژگی به معنای استفاده از موتور فوکوس خودکار اولتراسونیک در لنز است. این موتور فوکوس بسیار سریع کار می کند و همچنین صدای کمی تولید می کند. این موتور در حال حاضر در اکثر لنزهای کانن استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده ای که این موتور فوکوس به شما می دهد این است که می توانید در هر زمان از فوکوس دستی استفاده کنید. حتی زمانی که لنز در حالت فوکوس خودکار است.

پایدارسازی

این لنز دارای لرزشگیر IS برای حل این مشکل نیست، به خصوص هنگام عکاسی با سرعت شاتر پایین، نصب دوربین روی سه پایه (برای جلوگیری از لرزش و لرزش دوربین)، یا استفاده از فلاش (برای افزایش سرعت شاتر – سریع) بهترین راه حل ها هستند.

لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L USM دارای یک حلقه پایه است تا بتوانید لنز را به سه پایه یا مونوپاد خود متصل کنید. در مورد لنزهای تله فوتو به دلیل وزن زیاد و جلوگیری از تار شدن تصویر در هنگام عکاسی با این لنزها، بهتر است آن ها را به سه پایه یا تک پایه متصل کنید تا امکان لرزش دوربین کاهش یافته یا از بین برود. از طرفی به دلیل این وزن زیاد، اگر دوربین روی سه پایه نصب شود، قطعا نامتعادل شده و دوربین و لنز به زمین می افتند. مناسب ترین راه برای جلوگیری از این پدیده نصب لنز با استفاده از رابط حلقه سه پایه است تا دوربین پشت سه پایه قرار گیرد و لنز به صورت متعادل روی آن نصب شود.

با این حلقه پایه لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L USM، می توان آن را به راحتی از طریق یک پیچ به سه پایه یا مونوپاد متصل کرد. اما این مشکل باعث می شود که لنز دیگر نتواند حول محور خود حرکت کند، بنابراین برای این منظور مدلی با صفحه نمایش سریع به نام Wimberly P20 Lens Plate به صورت جداگانه عرضه شده است تا این مشکل حل شود و با سرعت و دقت بالاتری متصل شود. ایمنی و انعطاف پذیری به سه پایه یا مونوپاد.

تعداد تیغه های لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L USM هشت تیغه است که به شما اجازه می دهد بوکه های نرم و ظریفی داشته باشید. این لنز از 18 عدسی در 15 گروه تشکیل شده و دارای 4 لنز UD و فلوریت می باشد. وجود 4 عدسی UD یا Ulta با پراکندگی کم و فلوریت اثر ابیراهی رنگی یا انحراف رنگی را کاهش می دهد. علاوه بر این، وجود لنز فلوریت وضوح بسیار بالایی ایجاد می کند. با این حال، مقدار کمی انحراف رنگی در فاصله کانونی 200 میلی متر رخ می دهد.

مدل هود لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L USM هود ET-83II است که یک هود گلبرگ شکل با عمق 95 میلی متر است. هود لنز از ورود اشعه های نور ناخواسته یا شعله ور شدن به لنز جلوگیری می کند.

هودها همچنین از برخورد اجسام ناخواسته به لنز و ایجاد خط و خش و آسیب به سطح لنز جلوگیری می کنند. سایه‌های گلبرگ‌دار کامل‌ترین نوع سایه‌های لنز هستند و از سایه‌های استوانه‌ای روشن‌تر هستند. این هود لنز برای جلوگیری از تابش خیره کننده در عکس شما در حالت های عریض و زوم و حذف نورهای غیرمستقیم که در زاویه دید شما نیستند طراحی شده است. البته این هود در زاویه باز عملکرد بهتری دارد.

ساختار لنز

لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L USM در رنگ سفید موجود است. دلیل استفاده از رنگ سفید در این سری لنزها جلوگیری از انبساط شیشه لنز است. هر لنز دارای تحمل انبساط است و با لنزهای بزرگ، برای جلوگیری از انبساط، رنگ سفید در نظر گرفته می شود تا گرما را منعکس کند و به لنز خنک بماند.

وزن این لنز 1310 گرم است که 605 گرم از لنز Canon EF 70-200 mm f/4L USM که سبک ترین لنز خانواده لنزهای Canon 70-200 است، سنگین تر است. بنابراین اگر می خواهید در جنگل عکاسی کنید یا در محیط بیابانی قدم بزنید، باید قدرت بدنی بالایی داشته باشید تا بتوانید به عنوان مثال وزن لنز و دوربین فول فریم خود را با هم حمل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لنز دست دوم کانن Canon 70-200mm" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لنز دست دوم کانن Canon 70-200mm"، کلیک کنید.