لزوم توجه به آموزش سبک زندگی در سرزمین وحی – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

لزوم توجه به آموزش سبک زندگی در سرزمین وحی - خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری تیتو، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت با حضور در هتل «ورقان النور» ضمن بازدید و سرکشی از دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی، رستوران، انبار تدارکات و تغذیه، خشک شویی و درمانگاه و آشپزخانه در جریان فعالیت این بخش ها و نکات مطرح شده توسط زایران در باره خدمات ارایه شده در این مجموعه چند هزار نفری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه شماری از زایران این هتل از کیفیت و نحوه ارایه غذا گله داشتند، سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت توصیه های لازم را به مسیولان و دست اندرکاران در مورد طبخ غذا بیان و یادآور شدند که ذایقه ایرانی غذای گرم می پسندد و باید غذا گرم به دست زایران برسد.

گفتنی است که هتل ورقان النور تنها هتل خود پخت در میان بیش از 60 هتل زایران ایرانی است و به امکانات و تجهیزات خوبی برای طبخ غذا مجهز است. برای زایران بقیه هتل ها غذا در دو آشپزخانه مرکزی در مکه طبخ و توزیع می شود.

سرپرست حجاج ایرانی در بدو ورود به این هتل که بیش از پنج هزار زایر از 16 استان کشور از جمله تهران، مشهد، خوزستان، فارس، ارومیه، یزد و آذربایجان شرقی ساکن هستند، با صلوات و خوش آمدگویی زایران مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن حجاج نکاتی را با حجت الاسلام والمسلمین نواب و همراهان در میان گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اعزام زایران به لزوم توجه به استطاعت جسمی اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است از سال آینده زایران پیش از واریز وجه برای ثبت نام، استطاعت جسمی شان برای مشرف شدن به حج احراز شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در حین بازدید از درمانگاه مستقر در این مجموعه نیز که به همراه دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت صورت گرفت، پیشنهاد کرد تا زایران پیش از اعزام به سرزمین وحی با سبک زندگی در سرزمین وحی آشنا شوند چراکه این امر در جلوگیری از مبتلا شدن به برخی بیماری ها موثر است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هم توضیح داد که کلاس هایی همچون بهداشت محیط، بیان موضوعات مرتبط با پیشگیری از ابتلاء به برخی بیماری ها و سخنرانی آموزشی در قالب نکات توجیهی به زایران بیت الله الحرام منتقل می شود و این امر می تواند در قالب دوره آموزشی در قالب جلسات آموزشی فرهنگی و اجرایی که برای کاروان ها برگزار می شود به صورت مجازی و حضوری مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود.

در پایان این بازدید، مسوولان حوزه حج و زیارت در طبقه همکف با زایران به گفتگو نشستند و ضمن شنیدن نقطه نظرات و مطالب حجاج، در خصوص موارد مطرح شده توضیح لازم را ارایه کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم توجه به آموزش سبک زندگی در سرزمین وحی – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم توجه به آموزش سبک زندگی در سرزمین وحی – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.