دوربین دست دوم کانن M100

نمای کلی

معرفی دوربین EOS M کانون

این دوربین از نظر ظاهری در رده تمامی دوربین های سری NEX سونی قرار می گیرد. در عین حال، هسته اصلی این دوربین یک سنسور تصویر 18 مگاپیکسلی است و یک دوربین بدون آینه با لنزهای قابل تعویض است که این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که جنس آن کاملاً حرفه ای است و در 4 رنگ عرضه می شود. سیاه، سفید، نقره ای و قرمز. فلاش داخلی وجود ندارد، اما در عوض فضایی برای فلاش جانبی در بالای دوربین وجود دارد، حتی یک فلاش خارجی کوچک برای این دوربین به نام SPEEDLITE که با باتری های نیم قلمی کار می کند. این دوربین نه چشمی دارد و نه حتی قابلیت نصب آن با استفاده از کفش گرم. همچنین تمامی کنترل ها و تنظیمات تنها از طریق صفحه نمایش لمسی آن انجام می شود. البته صفحه نمایش آن ثابت است و نمی چرخد. در 20 سال گذشته، کانن توانایی برداشتن پیچ برای تنظیم حالت های عکاسی را نداشته است. حتی در دوربین های کامپکت هم استفاده می شود و هنوز هم از آن استفاده می کند اما حالت های قابل انتخاب را به 3 کاهش داده است. کنترل های پشت دوربین کاملا آشنا هستند و شاهد همان کنترل چهار طرفه دوربین FULL HD در 24، 30 و 25 هستیم. فریم بر ثانیه و از فرمت MOV و H.264 پیروی می کند.

کیت Canon EOS M 18-55

یک کلاس جدید از دوربین ها همچنین به یک لنز جدید نیاز دارد که کانن آن را EF-M می نامد که ساختار کوچکی دارد، اما همچنان با لنزهای فوکوس خودکار EF برای دوربین های DSLR کانن سازگار است، بنابراین 9 اتصال وجود دارد همچنین یک نقطه سفید بین این دوربین ها وجود دارد. لنز و دوربین در موقعیت ساعت 11، جایی که لنز قفل می شود. قطر دیافراگم این لنز 58 میلی متر و فاصله سر آن تا سنسور تصویر 18 می باشد.از تجهیزات این دوربین می توان به فلاش EF MOUNT اشاره کرد. البته برای اتصال لنزهای EF باید از آداپتور EF EOS M لنز و دوربین استفاده کنید و در کنار آن دکمه آزادسازی لنز وجود دارد و قسمت پایین برای اتصال به 3 پایه است در صورتی که لنز سنگین باشد. امکان عکاسی ROW، عکاسی خودکار با سرعت 4.3 فریم در ثانیه، لنز قابل تعویض، خروجی HDMI و پشتیبانی EYE-FI باتری دوربین EOS M از نوع لیتیوم یونی بوده و طبق استاندارد CIPA می توان تا 230 عکس را در آن ثبت کرد. یک بار شارژ کامل از این باتری ها وزن این دوربین از سری دوربین ها بوده و طراحی بسیار ساده ای دارد و بدنه آن از آلیاژ منیزیم ساخته شده است.

گوشه های دوربین گرد است و قوس های آن آن را مربع می کند. دستگیره دوربین اختصاصی وجود ندارد، اما فضای کوچکی در جلو وجود دارد که از پلاستیک ساخته شده و به عنوان دستگیره دوربین عمل می کند. همچنین در پشت دوربین جایی برای انگشت قرار داده شده است که در دست گرفتن دوربین راحت تر می شود. در پشت دوربین دکمه هایی برای ضبط ویدئو، کنترل چهار طرفه، منو، اطلاعات و پخش وجود دارد.

کیت Canon EOS M 18-55

تقریباً 4 سال از معرفی دوربین بدون آینه Panasonic Micro Four Thirds Lumix DMC-G1 می گذرد و از آن زمان اکثر سازندگان به فکر ارائه دوربین های متنوع تر با کاربردهای پیشرفته تر مانند Olympus PEN E-PM1 به مدل های پیشرفته تر هستند. مانند Sony NEX -7 و Fujifilm X-Pro1 در این زمینه نیکون بیکار ننشست و دوربین های جدید خود را با ظاهر مدل های خانگی 1 J1 و 1 V1 معرفی کرد. هر یک از این مدل ها نشان دهنده این واقعیت است که دوربین های مختلف برای کاربران مختلف در دسترس هستند، با عکاسان حرفه ای همیشه به دنبال یک دوربین کاربری جمع و جور DSLR هستند که مسئول کیفیت تصویر در همان بدنه کوچک است. اکنون کانن همچنین آخرین تولید کننده دوربین DSLR کامپکت است که آن را با نام Canon EOS M معرفی کرد. این دوربین دارای دیافراگم لنز سازگار با لنزهای جدید سری EF-M است و در حال حاضر دو لنز برای دوربین موجود است. یکی لنز EF-M18-55mmf/3.5.5.6 و دیگری لنز EF-M 22mmf/2 Pancake است، اما تمام لنزهای Canon سری EF-S و EF را می توان از طریق لنز آداپتور EF-EOS M نیز استفاده کرد. EOS M در بدنه فشرده آلیاژی منیزیم و در چهار رنگ مشکی، قرمز، سفید و نقره ای موجود است. این مدل دارای فلاش روی دوربین نیست، اما روی صفحه بالایی خود دارای یک کفش گرم است و در برخی مناطق با فلاش جانبی 90EX عرضه می شود. این دوربین دارای منظره یاب دوچشمی نیست و اتصالات جانبی نیز برای آن وجود ندارد و نوشتن عکس تنها از طریق صفحه ثابت پشت دوربین امکان پذیر است.

ویژگی های کلیدی:

  • پایه لنز جدید EF-M (بهینه شده برای سنسورهای اندازه APS-C)
  • سنسور 18 مگاپیکسلی APS-C “هیبریدی CMOS”.
  • فوکوس مداوم در حالت عکاسی با ردیابی سوژه
  • پردازنده 14 بیتی DIGIC5
  • استاندارد ISO از 100 تا 12800 و قابل ارتقا به 25600
  • عکاسی پیاپی 4.3 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری 1080p30، صدای استریو (ضبط فیلم با گزینه های 24 یا 25 فریم در ثانیه)
  • جک میکروفون خارجی و قابلیت تنظیم ضبط صدا
  • صفحه نمایش لمسی 3:2 با وضوح 1040K
  • کفش داغ استاندارد EOS برای فلاش خارجی (بدون فلاش داخلی)
  • کنترل های عکاسی خلاقانه، پیش نمایش صفحه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین دست دوم کانن M100" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین دست دوم کانن M100"، کلیک کنید.