دوربین دست دوم کانن 4000D

بررسی اجمالی

دوربین کانن 4000d از شرکت کانن، جدیدترین دوربین از سری دوربین DSLR نتیجه نهایی Canon است که اخیرا تقریباً همزمان با دوربین دیگری از این گروه یعنی EOS 2000D معرفی شد. این دوربین در بازار آمریکا با نام EOS Rebel T7 این دوربین به عنوان ساده ترین و ارزان ترین دوربین شناخته می شود DLSR (سری دوربین های قابل تعویض با لنز) متعلق به این شرکت است که به نظر می رسد بیشتر شبیه سازی مجدد مدل های قدیمی تر باشد تا یک قدم به جلو. این دوربین برای کسانی است که می خواهند دوربین داشته باشند DSLR دارند، اما قیمت آن برایشان بسیار مهم است.

این دوربین همه چیز از یک دوربین ارزان قیمت است DSLR شما انتظار دارید (به عنوان یک سنسور بزرگ APS-Cمنظره یاب اپتیکال، کنترل نوردهی دستی، قابلیت نصب فلاش اکسترنال و عکاسی استودیویی و … را در اختیار شما قرار می دهد و قیمت آن بسیار مناسب است. با توجه به بررسی های انجام شده در سایت ما، قیمت دوربین کارکرده کانن 4000d نسبت به مدل های دیگر آن قابل قبول بوده و ارزش خرید دارد.

پس از آن باید گفت که کانن با استفاده از برخی ویژگی های ضعیف که بر کیفیت دوربین تاثیری ندارد، سعی در کاهش قیمت این دوربین داشته است. یکی از عجیب ترین طراحی های این دوربین (و البته در بین دوربین های دیگر). DSLR بازار دیگر) دکمه حذف روشن خاموش یا همان دکمه خاموش و روشن روی آن.

برای دوربین دست دوم کانن 4000d همان دکمه انتخاب حالت برای عکسبرداری استفاده می شود، همچنین به عنوان دکمه ای برای روشن و خاموش کردن دوربین استفاده می شود. در این دکمه دوربین استخدام یا دکمه چرخشی که حالت ها را انتخاب می کند M/Av/Tv/S بالاخره دوربین را خاموش می کند. بنابراین، هر بار که دوربین را روشن و خاموش می کنید، باید دوباره حالت عکاسی دوربین را انتخاب کنید. در حال حاضر با دوربین های این شرکت آشنا هستند نسبتا آشنا هستند. اما به جای حک شدن بر روی خود دکمه، عملکرد هر دکمه در کنار آن چاپ شده است که کمی عجیب است. خوشبختانه دکمه های مهمی مانند تغییر ISO یا تعادل رنگ سفید آنها به طور مستقیم در اینجا در دسترس هستند.

نکته قابل توجه در مورد دوربین، پایه پلاستیکی این دوربین است. شاید اگر کانن این دوربین را همزمان با Canon 2000D عرضه نمی کرد، تفاوت سنسورهای این دو دوربین چندان قابل توجه نبود. در حالی که 2000D مانند اکثر دوربین های ارزان قیمت کانن، از سنسور جدید و وضوح بالا 24 از دوربین دست دوم کانن 4000d مگاپیکسلی استفاده می کند 1300D این آخرین بار را از سنسور می گیرد 18 از مگاپیکسل استفاده می کرد.

اگرچه وضوح این سنسور بیشتر از نیاز کاربران این دوربین است، اما در هر صورت با دوربین ها DSLR امروزه قابل مقایسه نیست، پردازنده این دوربین شبیه به پردازنده است 2000D E. پردازنده DIGIC 4+ Canon سریعترین پردازنده در حال حاضر نیست، اما همه چیز از دوربین است DSLR طبقه متوسط ​​انتظارات ما را برآورده می کند. سرعت عکاسی 3 فریم در ثانیه پردازش فایل های خام 14 بیت ها و حداکثر حساسیت ISO 6400 امکاناتی وجود دارد که با این پردازنده در دسترس است.

تعداد نقاط فوکوس در این دوربین، 9 این نقطه ای است که چندان زیاد نیست، اما دوربین می تواند اجسام متحرک را در آن نقاط دنبال کند و به اصطلاح با استفاده از فوکوس خودکار پیوسته خود، فوکوس را روی آنها قفل کند. همانطور که انتظار می رفت، این پردازنده در نهایت توانایی ضبط ویدیو با کیفیت را دارد Full HD 1080p این امکان را فراهم می کند تا این ویژگی به لطف سنسور بزرگ و باکیفیت دوربین، کیفیت فیلمبرداری قابل قبولی را ارائه دهد. این دوربین قابلیت ارتباط بی سیم را دارد وای فای این است و می توانید از نرم افزار اختصاصی دوربین کانن برای مشاهده قاب دوربین بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند یا تبلت و استفاده از آن برای گرفتن عکس و فشار دادن دکمه شاتر و انتقال فایل های تصویری استفاده کنید.

از آنجایی که نمایشگر دوربین غیر قابل لمس است، می توان دکمه شاتر را از راه دور با تلفن همراه فشار داد و یا روی عکس ها زوم کرد و آنها را از نزدیک بررسی کرد. وای فای برای شما مفیدتر خواهد بود. از آنجایی که این دوربین یک DSLR طبیعتا یک منظره یاب نوری نیز وجود دارد. پوشش قاب تصویر در این منظره یاب تقریباً می باشد 95 این درصدی است که احتمالاً حدود 5 درصد از لبه های تصویر را نمی بینید. البته استفاده از منظره یاب الکترونیکی برای کار در نور شدید و همچنین دیدن کادر تصویر با کیفیت بالا از ویژگی های مهم است.

تعداد نقاط تمرکز 9 نقطه در بین دوربین ها است DSLR قدیمی محسوب می شود. اما اگر قرار باشد این دوربین اولین دوربین باشد DSLR اگر این شما هستید، احتمالا برای شما کافی خواهد بود. اکنون بسیاری از عکاسان با دوربین هایی که نقاط فوکوس کمتری نسبت به این دوربین دارند، عکس های عالی می گیرند. البته مشکل این نقاط این است که مقدار زیادی به سمت مرکز کادر انباشته می شوند و احتمالاً باید از ابتدا یاد بگیرید که چگونه فوکوس را روی اشیایی که در لبه های کادر قرار دارند قفل کنید و یک تصویر را دوباره قاب کنید.

نقطه فوکوس مرکزی این دوربین متقاطع بوده و نسبت به سایر نقاط حساس تر است. احتمالاً از این نقطه بیشتر از سایر نقاط استفاده خواهید کرد، مخصوصاً هنگام عکاسی در نور کم. نقاط دیگر سرعت خوبی برای قفل کردن روی سوژه در نور مناسب دارند. دوربین Canon 4000D توانا زنده (نمایش تصویر زنده) نیز روی صفحه نمایش است. اما به دلیل کیفیت پایین نمایشگر و همچنین سرعت کم فوکوس دوربین در این حالت، استفاده از زنده برای اکثر موقعیت‌های عکاسی، سخت‌تر از منظره یاب اپتیکال آن است. اما زمانی که می خواهید دوربین را روی سه پایه قرار دهید و عکاسی ماکرو یا طبیعت انجام دهید، این عملکرد برای شما مناسب خواهد بود.

باتری این دوربین مشابه باتری داخل است Canon 2000D یافت می شود و هر بار می توان آن را بارگذاری کرد 500 گرفتن عکس این عدد برای یک روز عکاسی معمولی کافی است. شاید مهمترین چیز برای عکاسان تازه کار دوربین باشد DSLR آنها انتظار کیفیت عکس ها و فیلم های آن را دارند. با این حال، در حالی که دوربین های تلفن همراه به اندازه کافی پیشرفت کرده اند که برای عکاسی عمومی یا عکس های فوری کافی هستند، آنچه از یک دوربین DSLR بزرگ دریافت می کنید، عکس های واضح و با کیفیت بالا و دوربین است. Canon 4000Dبا تمام صرفه جویی هایی که در جنبه های مختلف در مورد کیفیت سنسور ایجاد کرده است APS-C خودش خیلی خوب ظاهر شد.

عکس های گرفته شده با دوربین Canon 4000D کیفیت بالا و دامنه دینامیکی خوبی از تصاویر را نشان می دهد. امکان گرفتن عکس با فرمت خام و ضبط جزئیات در فیلم ها HD کامل، این دوربین را بیش از یک دوربین برای مبتدیان ساخته است. این دوربین احتمالا برای بسیاری از کاربران جایگزین دوربین موبایل و سنسور بزرگ آن ها شده است 18 مگاپیکسل واقعی و مجموعه لنز دوربین، تصویری با جزئیات دقیق و عمق میدان، بسیار زیباتر و قوی تر از یک تلفن همراه ارائه می دهند. با وجود پایه پلاستیکی (و نه فلزی) روی این دوربین، امکان استفاده از تمامی لنزهای کانن و همچنین لنزهای شخص ثالثی که برای کانن ساخته شده اند، بر روی این دوربین وجود دارد.

به طور کلی دوربین Canon 4000D را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • کار آسان
  • ارزان
  • وای فای
  • سنسور APS-C 18 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش 2.7 اینچ ثابت و بدون لمس
  • عمر باتری 500 شلیک کرد
  • ضبط ویدیو HD
  • بدنه کوچک و پلاستیکی (طراحی شده برای دست خانم ها)
  • پایه لنز پلاستیکی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین دست دوم کانن 4000D" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین دست دوم کانن 4000D"، کلیک کنید.