دوربین دست دوم نیکون D7000

نمای کلی

دوربین نیکون D7000 استفاده شده

از نظر فناوری، D7000 را می توان جایی بین D90 و D300s در نظر گرفت. البته این فقط از نظر امکانات و کارایی نیست، بلکه از نظر ابعاد و وزن هم هست. به اندازه D90 جمع و جور و سبک نیست و همچنین به بزرگی D300s نیست. گریپ این دوربین شباهت زیادی به گریپ دوربین D300s دارد. این دوربین با کیت لنز 18-105 میلی‌متری VR عرضه می‌شود که به نظر می‌رسد به خوبی با کیت دوربین مطابقت دارد. از آنجایی که دوربین های نیکون دارای تثبیت کننده تصویر در داخل بدنه دوربین نیستند. در عوض، در لنز تعبیه شده است، بنابراین VR 18-105 میلی متر نقطه شروع خوبی برای کسانی است که لنز نیکون ندارند.

روند تصویربرداری واقعی یا در واقع صدای شاتر این دوربین به طرز عجیبی ضعیف است. به طور کلی، در مقایسه با سایر دوربین های DSLR، سطح نویز پایینی دارد. علاوه بر این، به حالت بی صدا مجهز است که آینه را با سرعت کمتری بالا می برد تا صدای کمتری تولید کند. البته این دو عمل باعث می شود که عکاسی شما عقب بماند و ممکن است مورد پسند و توجه عکاسان قرار نگیرد. با این حال، به نظر می رسد گزینه خوبی برای عکاسی از کودک خوابیده و بیدار شدن او نیست. کنترل خروجی؛ و در کل فلسفه طراحی دکمه های فیزیکی آن مشابه D90 است. دو پیچ تنظیم و دکمه های کارآمد برای تنظیم ISO، تعادل رنگ سفید، حالت نوردهی و AF وجود دارد. فقط دکمه‌های رایج برای حالت Live View/Movie و پیچ برای حالت Drive جدید و قابل قفل هستند. دو مورد اول یک پیشرفت نسبت به دوربین D90 است، اما دومی کمی ناخوشایند است و باید از انگشت اشاره و وسط خود برای کار با آن استفاده کنید. اکنون دکمه پخش یا مشاهده عکس ها به سمت چپ چشم منتقل شده است.

D7000 از باتری جدید EN-EL15، شارژر MH-25 و دسته باتری MB-D11 استفاده می کند. این دوربین تصاویر گرفته شده را در کارت حافظه SD/SDHC/SDXC ذخیره می کند. این دوربین نه تنها یک اسلات کارت حافظه، بلکه دارای دو اسلات و در سمت چپ است. شما می توانید از این قابلیت به سه روش استفاده کنید.

یکی اینکه وقتی ظرفیت یکی از کارت ها تمام می شود، دوربین به طور خودکار به کارت دوم تغییر می کند، دیگری این که عکس ها همزمان روی هر دو کارت ضبط می شوند و در نهایت عکس های JPEG روی یک کارت و عکس های RAW روی یک کارت ضبط می شوند. کارت دیگر این دوربین از طراحی سنتی تمامی دوربین های DSLR پیروی می کند و دارای یک پیچ تنظیم در بالا (بالا و سمت چپ) است که می توان از آن برای انتخاب حالت های مختلف عکاسی استفاده کرد. دکمه جبران نوردهی درست در کنار دکمه شاتر قرار دارد. به سادگی این دکمه را با انگشت اشاره خود نگه دارید و پیچ تنظیم جلوی دوربین را بچرخانید تا تنظیمات را انجام دهید. کنترل دیگر در کنار دکمه شاتر تنظیم نوردهی است. در بالای دوربین یک نمایشگر وضعیت تک رنگ وجود دارد که نشان می دهد این دوربین چقدر حرفه ای (یا نه) است.

در دوربین های ارزان قیمت تمام کارها از روی صفحه نمایش پشت دوربین انجام می شود اما در این دوربین ها می توان تمام پارامترها را از طریق این صفحه نمایش تک رنگ مشاهده کرد. این ویژگی باعث افزایش سرعت استفاده از دوربین و همچنین عمر باتری می شود. سنسور 12 مگاپیکسلی دوربین D90 با سنسور 16.2 مگاپیکسلی CMOS در این دوربین جایگزین شده است. این همان سنسوری است که در دوربین سونی A55 استفاده شده است. این سنسور دارای ویژگی هایی مانند Live View، فیلمبرداری Full HD و عکاسی مداوم با سرعت 6 فریم در ثانیه تا 100 عکس JPEG است.

سرعت عکاسی دوربین D90 حدود 4.5 فریم بر ثانیه بود. با این دوربین می توانید به صورت پیوسته و با سرعت کمتر 1-5 فریم در ثانیه عکاسی کنید. این سنسور مجهز به سیستم تمیزکننده خودکار اولتراسونیک است که با استفاده از ارتعاشات اولتراسونیک فیلتر فرکانس پایین گرد و غبار احتمالی تجمع یافته روی آن را از بین می برد. به‌طور پیش‌فرض، این عمل زمانی انجام می‌شود که دوربین روشن و خاموش است، اما می‌توانید هر زمان که بخواهید این کار را انجام دهید، یا تنظیم کنید که فقط زمانی رخ دهد که دوربین روشن، خاموش یا هیچکدام نباشد. ضمن اینکه این عمل هیچ تاثیر منفی بر سرعت روشن شدن و بالا بردن دوربین ندارد.

این دوربین همان صفحه نمایش 3 اینچی با رزولوشن بالای 920000 نقطه ای را مانند D90 به ارث برده است. البته این نمایشگر از نوع ثابت است. رقیب جدی این دوربین، Canon EOS 60D، هم صفحه نمایش بهتری دارد و هم صفحه نمایش چرخشی. دوربین D7000 از چشمی اپتیکال TTL استفاده می کند و چشمی آن مشابه دوربین D90 است. تنها تفاوت عمده بین این دو این است که چشمی D90 96 درصد میدان دید و چشمی D7000 100 درصد میدان دید را پوشش می دهد. سیستم فوکوس خودکار نیز بسیار بهبود یافته و دارای 39 نقطه است. از این 39 نقطه، 9 نقطه عبور داده می شود و 30 نقطه باقی مانده فقط به جزئیات افقی و عمودی حساس است. به طور پیش فرض، حالت فوکوس آن در منطقه خودکار است که ممکن است چندان محبوب نباشد. می توانید حالت فوکوس را به Single Point، Dynamic Area یا 3D Tracking AF تغییر دهید.

یکی از نقاط قوت این دوربین فلاش آن است. فلاش این دوربین برد 12 متری با ISO 100 را ارائه می دهد.این دوربین قابلیت کنترل فلاش های خارجی بی سیم را نیز دارد. مانند برخی از دوربین های اخیر نیکون و سایرین، D7000 یک سیستم نمای زنده مستقل از سنسور اصلی دوربین ارائه می دهد.

در پشت دوربین یک سوئیچ فنری برای نمایش زنده وجود دارد. به محض اینکه آن را به سمت چپ می کشید، آینه به بالا می پرد، شاتر باز می شود و تصویری که از طریق چشمی دیده می شود از طریق مانیتور قابل مشاهده می شود. می توانید نمای زنده را روی مانیتور دوربین یا هر مانیتور دیگری که از طریق HDMI به دوربین متصل می کنید، مشاهده کنید. یک مستطیل فوکوس قرمز در وسط تصویر وجود دارد که می توانید به هر قسمت از تصویر که می خواهید در فوکوس حرکت کنید. روش های مختلفی برای فوکوس در حالت Live view وجود دارد که همگی فوکوس کنتراست هستند. به عنوان مثال، این دوربین می تواند چهره ها را تشخیص دهد و روی آنها فوکوس کند.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری نیز دارد. پس از وارد شدن به حالت Live View، کافی است دکمه شروع ویدیو را در پشت دوربین فشار دهید تا فرآیند شروع شود. این دوربین قادر به فیلمبرداری Full HD با سرعت 24 فریم بر ثانیه، فرمت AVI و کدک JPEG است. درست مانند Live View، فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست در هنگام فیلمبرداری استفاده می شود و همچنان برای سوژه های متحرک بسیار کند است و صدای موتور فوکوس نیز در فیلم های ضبط شده شنیده می شود. حرفه ای های بیشتر ممکن است همچنان فوکوس دستی را ترجیح دهند. علاوه بر این، D7000 اولین دوربین DSLR است که قادر به فوکوس خودکار مداوم در حین فیلمبرداری است. با این حال، برای رقابت با Panasonic Lumix GH2 بسیار کند است.

می توانید سرعت شاتر و دیافراگم را در حین فیلمبرداری تنظیم کنید. این دوربین قابلیت ضبط صدای مونو از طریق میکروفون داخلی را دارد و اگر می خواهید صدای استریو ضبط کنید باید از میکروفون خارجی استفاده کنید. حداکثر فضایی که هر فیلم از این دوربین می گیرد 2 گیگابایت است، یعنی هر دقیقه 100 مگابایت فضا را اشغال می کند. به عبارتی هر کلیپ 20 دقیقه است. با این حال نیکون به دلیل مشکلات قانونی در اروپا، مدت زمان فیلمبرداری هر کلیپ را به 5 دقیقه محدود کرد. از نظر اتصالات، این دوربین مجهز به پورت USB، خروجی ویدئو و mini HDMI است. علاوه بر این، پایانه هایی برای اتصال میکروفون خارجی، ریموت یا حتی GPS وجود دارد. همه آنها در زیر دو پوشش لاستیکی در سمت چپ دوربین قرار دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین دست دوم نیکون D7000" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین دست دوم نیکون D7000"، کلیک کنید.