دوربین دست دوم نیکون D500

نمای کلی

دوربین دست دوم نیکون D500

دوربین نیکون D500 به عنوان پرچمدار دوربین های سری DX این شرکت شناخته می شود، با بدنه ای محکم و راحت و قابلیت عکاسی عالی، معادل ارزان و کوچکی با مدل فول فریم D5 این شرکت است. وجود سنسور 20.9 مگاپیکسلی CMOS در کنار پردازنده EXPEED 5 امکان فیلمبرداری با سرعت 10 فریم بر ثانیه را در کنار قابلیت فیلمبرداری 4K فراهم می کند. این ویژگی ها می تواند D500 را به گزینه ای عالی هم برای عکاسان و هم برای فیلمبرداران تبدیل کند. عکاسان نجومی و علاقه مندان به عکاسی در نور کم نیز می توانند از حداکثر حساسیت این دوربین یعنی ISO 51200 (که در صورت نیاز تا 164000 افزایش می یابد) لذت ببرند. سیستم فوکوس شگفت انگیز این دوربین که کاملاً بازطراحی شده و از ماژول فوکوس خودکار 153 نقطه ای بهره می برد، همان سیستمی است که در D5 استفاده شده است.

برای سال‌ها فاصله‌ای بین دوربین‌های سری APS-C نیکون و دوربین‌های SLR با فرمت DX نیکون وجود داشت و در این مدت نیکون جایگزین دوربین‌های محبوب D300 نشده بود. این احتمال وجود داشت که نیکون در نمایشگاه بین المللی الکترونیک گام دیگری با معرفی دوربینی جدید و پیشرفته تر از D300s برای رفع این شکاف بردارد. این اتفاق افتاد و معرفی D500 توجه همه را به خود جلب کرد. شاید انتظار می رفت که دوربین نیکون D500 که جایگزین دوربین D300s شد، D400 نامیده شود، اما از آنجایی که این دوربین همزمان با D5 معرفی شد، نیکون آن را D500 نامید تا این دو دوربین به هم نزدیک شوند.

به عنوان پرچمدار دوربین های فول فریم نیکون، نیکون D500 نیز با کیفیت ترین SLR سری DX است و برای عکاسان حرفه ای و آماتوری که دوربین کوچکتر و سبک تر از دوربین فول فریم می خواهند مناسب است. فریم و در عین حال از مزایای مقیاس بندی فاصله کانونی حسگر فرمت APS-C/DX لذت ببرید.

اگرچه دوربین های SLR جدید نیکون با فرمت APS-C اغلب دارای سنسور 24 مگاپیکسلی هستند، این دوربین جدید دارای وضوح 20.8 مگاپیکسلی است، اما به دلیل اینکه این دوربین دارای سنسور فول فریم است، گیرنده های نوری آن بزرگتر هستند. به گفته دیرک جاسپر، مدیر محصول بخش اروپایی نیکون، D5 و D500 ساختار حسگر تصویر یکسانی دارند.

در مجموع، دوربین استفاده شده D500 قطعا به یکی از محبوب ترین دوربین های DSLR نیکون تبدیل خواهد شد که می تواند انتظارات حرفه ای ها و علاقه مندان به عکاسی را برآورده کند.

تنها چیزی که ممکن است کمی دلسرد کننده باشد کاهش رزولوشن سنسور این دوربین به 20.8 مگاپیکسل است. با این حال، دوربین های قبلی وضوح بالاتری داشتند.

اما عملکرد خوب این دوربین از نظر حساسیت و فوکوس خودکار شاید بتواند اندکی کاستی ها را جبران کرده و عکاسان را تشویق کند. قابلیت اتصال به وای فای یکی دیگر از گزینه های دلگرم کننده ای است که در این دوربین به چشم می خورد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین دست دوم نیکون D500" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین دست دوم نیکون D500"، کلیک کنید.