دوربین دست دوم نیکون D3500

بررسی اجمالی

دوربین نیکون D3500 استفاده شده

دوربین نیکون D3500 مدل پیشرفته تری نسبت به مدل موفق و محبوب D3400 این شرکت است. اما قبل از اینکه ببینیم چه ویژگی هایی به آن اضافه شده است، باید ببینیم چه شباهت هایی با نسخه قبلی خود دارد؟ این دوربین از همان سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS استفاده می کند که در نسل قبل استفاده می شد. این سنسور که در اندازه APS-C و در دوربین های نیکون فرمت DX نامیده می شود، نه تنها در دوربین های D3400، بلکه در بسیاری از دوربین های رده بالا مانند D5600 و D7200 استفاده می شود و دارای کیفیت، کارایی و دینامیک گسترده است. همچنین دوربین ها را نشان داد.

جالب اینجاست که نیکون فیلتر پایین گذر را از روی این سنسور حذف کرده است تا بتوان بالاترین میزان وضوح و جزئیات را از آن به دست آورد. این در حالی است که اکثر دوربین های کانن، حتی مدل های رده بالا، این فیلتر را روی سنسور خود دارند و بنابراین وضوح کمتری نسبت به سنسورهای مترادف نیکون خود ارائه می دهند. باز هم نیکون از پردازنده EXPEED 4 در این دوربین استفاده می کند. اگرچه بهترین پردازنده نیکون نیست، اما Nikon D3500 می تواند با آن با سرعت 5 فریم بر ثانیه عکاسی کند و حساسیت آن را تا ISO 25600 افزایش دهد که برای عکاسی و فیلمبرداری در نور کم بسیار مفید است.

این پردازنده به دوربین نیکون D3500 امکان عکاسی با سرعت 5 فریم بر ثانیه را می دهد که برای یک کاربر تازه کار بسیار مناسب است. ، D3400 نبود، به همین دلیل در D3500 خیلی قدیمی در نظر گرفته می شود و نیکون احتمالاً از آن برای کاهش قیمت دوربین استفاده مجدد کرده است. اما خوشبختانه، حتی با این تعداد امتیاز کم، همچنان می‌توانید از سیستم فوکوس 3D Traking پیشرفته انحصاری نیکون استفاده کنید، که اگرچه به سرعت دوربینی مانند Nikon D500 نیست، اما واقعاً از نیازهای یک عکاس مبتدی برای دوربین فراتر می‌رود. در این نقطه قیمت

این سیستم فوکوس می تواند در محدوده نوردهی -1 تا +19 EV به آرامی کار کند. اما شاید مهم ترین تغییر این دوربین مربوط به بدنه آن باشد. Nikon D3500 حتی سبکتر و کوچکتر از D3400 کامپکت است. نیکون D3500 با 365 گرم وزن، حدود 10 درصد سبک تر از 395 گرم D3400 است. بدنه این دوربین بسیار شبیه به بدنه Nikon D5600 نسبت به مدل قبلی خود است که حدود 6 میلی متر از دوربین D3400 نازکتر است، البته دستگیره بسیار توخالی و راحتی دارد. این دوربین به همراه لنز کیت AF-P 18-55mm F3.5-5.6 که همراه آن ارائه می شود، به قدری کوچک و سبک طراحی شده است که اگر می خواهید دوربین نیکون کوچکتر و سبک تری پیدا کنید، احتمالاً باید به سراغ دوربین های بدون آینه بروید. . جالب اینجاست که این دوربین حتی کوچکتر و سبکتر از دوربین بدون آینه خود نیکون یعنی Z6 است و جالبتر اینکه ظرفیت باتری آن تقریبا 5 برابر نیکون Z6 است.

به نظر می رسد این تغییر بدنه به قیمت حذف قابلیت پشتیبانی این دوربین از کنترل از راه دور بی سیم ML-L3 نیکون انجام شده است. اما امروزه اکثر کاربران از کنترل دوربین بی سیم از طریق اتصال Wi-Fi و نرم افزار اختصاصی موبایل استفاده می کنند. یکی دیگر از تفاوت های مهم Nikon D3500 و D5600 نمایشگر LCD آن است. اگرچه بدنه D5600 دارای صفحه نمایش LCD پاپ آپ است، نیکون D3500 همچنان از صفحه نمایش ثابتی با وضوح 921000 نقطه استفاده می کند که به طور شگفت انگیزی “بدون حسگر” است.

به نظر می رسد نیکون با ارائه نکردن چنین ویژگی هایی همچنان سعی دارد بین این دوربین و دوربین های رده بالاتری مانند D5600 فاصله بگیرد. از آنجایی که احتمال می رود این دوربین به راحتی با یک دست کار کند، نیکون تمام دکمه هایی را که در سمت چپ صفحه نمایش LCD مدل قبلی قرار داشتند به سمت راست منتقل کرده است. حالا علاوه بر دکمه های Lv و چهار طرفه و درایو و دل، دکمه های Play، Menu، Zoom in-out و i نیز در زیر انگشتان دست راست قرار دارند. اگرچه طراحی قبلی برای کنترل دوربین بسیار راحت تر بود، اما این حرکت هنوز به اندازه برداشتن دکمه Fn از سمت چپ بدنه دوربین ناخوشایند نیست.

در Nikon D3400 می‌توانستیم این دکمه را به عملکردهایی مانند ISO که دکمه مستقیم ندارند اختصاص دهیم، اما در طراحی بدنه جدید این دکمه حذف شده و جالب اینجاست که جای آن کاملا خالی و بلااستفاده است. به‌عنوان یک دوربین DSLR سطح پایه، چندان تعجب آور نیست که برخلاف Nikon D5600، فقط یک صفحه کنترلی دارد، اما جالب اینجاست که منظره یاب آن بزرگ‌تر از دوربین D5600 (و حتی Z6) با زوم 0.85 برابر است و می‌تواند تا 95 درصد از کادر جلوی تصویر را بپوشانید.

همچنین می‌توان تصاویر و ویدیو را در درگاه کارت حافظه SD/SDHC/SDXC ضبط کرد و اندازه کوچک بدنه مانع از استفاده دوربین از کارت دوم می‌شود. در نهایت فلاش این دوربین نیز با محدوده پوشش 7 متر در ISO 100 طراحی شده و برای استفاده عمومی کاملا مناسب است.

همچنین اگر می‌خواهید از سیستم‌های نورپردازی پیشرفته یا فلاش‌های اکسترنال استفاده کنید، می‌توانید کنترل‌های مختلف فلاش از راه دور را به هات‌کفش متصل کنید. نکته جالب در مورد باتری های ارزان قیمت دوربین نیکون، قدرت باورنکردنی آنهاست. باتری 1230 میلی آمپری EN-EL14A در Nikon D3400 می تواند نزدیک به 1200 عکس بگیرد که نسبت به سطح خود عالی است. اما نیکون همین باتری را در مدل جدیدتر نیز بهبود بخشیده است. حالا همین باتری در این دوربین با بهبود کارایی نزدیک به 30 درصد می تواند تا 1550 عکس بگیرد که رقم بسیار قابل توجهی است. با وجود چنین آمار خوبی، واقعاً مهم نیست که نتوانید باتری این دوربین را از طریق شارژر USB شارژ کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین دست دوم نیکون D3500" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین دست دوم نیکون D3500"، کلیک کنید.