دوربین دست دوم سونی Sony A7 IV

نمای کلی

می توان گفت دوربین سونی A7 IV با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته مانند سنسور با وضوح بالا، فناوری لرزشگیر تصویر، فوکوس خودکار پیشرفته و … عکاسی با کیفیتی را ارائه می دهد. علاوه بر این، این دوربین با فیلمبرداری 4K و 120 فریم در ثانیه نظر فیلمسازان و عکاسان حرفه ای را جلب خواهد کرد.

دوربین دست دوم سونی a7 IV نسل چهارم دوربین اصلی بدون آینه فول فریم این شرکت است. این پیشرفته ترین مدل است که بسیاری از بهبودهای فوکوس خودکار و طراحی رابط سونی را از زمان عرضه a7 III در فوریه 2018 به ارمغان آورده است.

a7 IV تقریباً همه مشخصات را نسبت به a7 III بهبود بخشیده است، از اصول اولیه مانند وضوح سنسور و منظره یاب گرفته تا گزینه‌های ضبط ویدیوی بسیار افزایش یافته.

در قلب دوربین منحصر به فرد a7 IV یک سنسور جدید 33 مگاپیکسلی BSI-CMOS قرار دارد. این نشان دهنده انحراف از تراشه 24 مگاپیکسلی است که توسط a7 III و رقبای مستقیم پاناسونیک و نیکون استفاده می شود. با توجه به اینکه سنسورهای BSI در حال حاضر به طور گسترده در نسل فعلی دوربین ها استفاده می شود، انتظار جهش زیادی در کیفیت تصویر نداریم. افزایش جزئی در جزئیات و عملکرد قابل مقایسه در نور کم بهترین چیزی است که از نظر کیفیت تصویر می توانیم انتظار داشته باشیم.

با وجود رزولوشن بالاتر، a7 IV هنوز هم می تواند با سرعت 10 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. با این حال، اگر می‌خواهید در حالت خام عکاسی کنید، فقط می‌تواند در فرمت فشرده‌سازی با اتلاف، تغییر به حالت 12 بیتی و کاهش بیشتر محدوده دینامیکی این کار را انجام دهد. A7 IV دارای گزینه فشرده سازی بدون اتلاف برای زمانی است که به حداکثر انعطاف پذیری پردازش نیاز دارید، اما استفاده از آن سرعت انفجار را به حدود 6 فریم در ثانیه کاهش می دهد. سونی می گوید عمق بافر دوربین اجازه می دهد تا بیش از 800 عکس خام + JPEG (یا بیش از 1000 عکس JPEG) داشته باشد، اما این در فرمت Raw فشرده نشده است که دوباره با سرعت 6 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند.

دوربین a7 III اولین مدل a7 بود که تصویربرداری 4K را ارائه داد. عملکرد آن برای اوایل سال 2018 بسیار خوب بود، با نمونه برداری بیش از 24p در عرض سنسور، اما برش باید 30p را ثبت می کرد. همه ویدیوها با وضوح 8 بیت و با نرخ بیت نسبتاً متوسط ​​ضبط می شوند.

همچنین دارای قابلیت عکسبرداری 4K/60p برای اکشن یا حرکت آهسته است، اما برای این کار نیاز به برش در اندازه های APS-C/Super 35 این ویدیو از ناحیه 4.6K گرفته شده است. همچنین گزینه هایی برای استفاده از فشرده سازی H.265 (XAVC HS) و اعمال نمایه رنگی S-Cineton وجود دارد.

علاوه بر این، a7 IV پخش زنده ویدیویی را از طریق اتصال USB با استفاده از استانداردهای صوتی و تصویری (UVC/UAC) که بخشی از استاندارد USB هستند، ارائه می‌کند. به شما امکان می دهد وضوح HD یا FullHD را با FullHD تا 60 فریم در ثانیه انتخاب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین دست دوم سونی Sony A7 IV" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین دست دوم سونی Sony A7 IV"، کلیک کنید.