دوربین دست دوم سونی Alpha NEX-5

نمای کلی

همانطور که انتظار می رفت، سونی دوربین های بدون آینه NEX-5 را با لنزهای قابل تعویض عرضه کرد. این دوربین با سنسور CMOS (Exmor APS Full HD) و آداپتور بدون آینه E-mount نمایش داده می‌شود که هر دو دارای صفحه نمایش شیب/تلنگر با کیفیت بالا (نمایشگر قابل مشاهده و چرخشی 170 درجه) هستند، قابلیت عکاسی سریع تصویربرداری Full HD است. فیلمبرداری ویدیویی

همچنین سه نوع لنز E-mount وجود دارد: لنز 16 میلی‌متری F2.8 که میدان دید 24 میلی‌متری را ارائه می‌کند، لنز استاندارد 55-18 میلی‌متری F3.5-5.6 با زوم ثابت، و لنز 18-20 میلی‌متری متری با یک لنز سوپرزوم F3 5-6.3.

عکس های با کیفیت DSLR

  • کوچکترین و سبک ترین دوربین لنز قابل تعویض (NEX-5)
  • سنسور 14.2 مگاپیکسلی CMOS Exmor™ APS HD
  • فیلمبرداری فول اچ دی با صدای استریو و فوکوس خودکار سریع و بی صدا
  • به همراه نرم افزار رابط کاربری جدید و شهودی به همراه تکنیک های دستی و عکاسی
  • مجموعه ای از لنزهای E-mount که با لنزهای DSLR (با آداپتور نصب اختیاری) سازگار هستند.
  • نمای پانوراما گسترده با قابلیت سه بعدی

عکاسان اکنون می توانند با استفاده از این دو دوربین جدید و با کاربری آسان، از عکس های باکیفیت و عکاسی سریع لذت ببرند که برای کاربران DSLR بسیار مهم است.

Sony NEX-5 با لنزهای قابل تعویض و فیلمبرداری Full HD آسان است. دوربین جدید با کیفیت تصویر DSLR (لنز دیجیتال مونو رفلکس) و عکاسی سریع

دوربین‌های NEX-5 به خانواده دوربین‌هایی ملحق شده‌اند که کیفیت تصویر DSLR و قابلیت تعویض لنز در طراحی جدیدی دارند که به راحتی در جیب یا کیف قرار می‌گیرد. برخلاف مدل های معمولی DSLR، ساختار بدون آینه این دوربین باعث شده تا ضخامت این دوربین ها تنها 24 میلی متر باشد.

این دوربین دارای یک سنسور پیشرفته Exmor™ APS HD CMOS با وضوح 14.2 مگاپیکسل است که بسیار بزرگتر از سنسورهای موجود در دوربین های کامپکت است و به همین دلیل است که عکس هایی با نویز بسیار کمتر و جلوه فوکوس بزرگتر داریم. این ویژگی برای کاربران DSLR آشناست.

تصاویر و تنظیمات دوربین را می توان روی یک صفحه نمایش بزرگ، روشن و 7.5 اینچی Xtra Fine با فناوری TruBlack مشاهده کرد که برای مشاهده آسان تر در هر موقعیت عکسبرداری، بالا و پایین می رود. این نمایشگر قابلیت اعمال روشنایی خودکار را دارد تا حتی زمانی که در فضای باز هستید، دید عالی داشته باشید. فناوری صفحه نمایش TruBlack، دید، روشنایی و کنتراست بالا را در تنظیمات عکس و دوربین امکان پذیر می کند.

NEX-5 اولین دوربین سری a است که فیلمبرداری فول اچ دی را ساده می کند. با یک لمس دکمه فیلم REC، NEX-5 فیلم هایی با صدای استریو می گیرد و فایل های فشرده MPEG4 برای اشتراک گذاری کامپیوتر خانگی و شبکه مناسب هستند. فیلم هایی که NEX-5 با AVCHD با کیفیت بالا می گیرد برای اتصال به تلویزیون های Full HD مناسب هستند. این دوربین دارای یک نقطه اتصال لوازم جانبی هوشمند است که به شما امکان می دهد میکروفون استریو ECM-SST1 را برای ضبط ویدیوهای Full HD با کیفیت صدای بالا متصل کنید.

دوربین های NEX-5 اولین دوربین های سری A هستند که دارای پانورامای Sweep هستند. فقط دکمه شاتر را فشار دهید و دوربین را از این طرف به سمت دیگر یا بالا و پایین حرکت دهید. فریم ها به طور خودکار با سرعت بسیار بالا به هم دوخته می شوند تا یک پانورامای 23 مگاپیکسلی با میدان دید 226 درجه ایجاد کنند. فایل های پانوراما را می توان در سه بعدی بسیار خوب، سازگار با تلویزیون های سه بعدی BRAVIA™ استفاده کرد.

بیایید در مورد برخی از ویژگی های اصلی این دوربین صحبت کنیم. دوربین سونی Alpha NEX-5 از سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی APS HD CMOS استفاده می‌کند و می‌تواند عکس‌هایی با وضوح 3056 در 4592 پیکسل در فرمت‌های JPEG، RAW یا هر دو بگیرد. سرعت عکاسی پیاپی پایه آن 2.3 فریم در ثانیه است که کمتر از هر دوربین DSLR است و این کمی ناامید کننده است اما پس از آن متوجه خواهید شد که این دوربین توانایی عکاسی مداوم با سرعت 7 فریم در ثانیه را نیز دارد. علاوه بر این، سرعت شاتر آن به 1.4000 ثانیه می رسد که یک ویژگی مشابه DSLR محسوب می شود. یکی دیگر از ویژگی هایی که در دوربین های DSLR خوب یافت می شود محدوده سرعت ISO بالا است که از 100 تا 12800 است که برای این دوربین 200 تا 12800 است. دوربین پایه سونی Alpha NEX-5 نیز دارای حالت تمام اتوماتیک است. بنابراین می‌توانید دوربین را بگیرید و دکمه شاتر را فشار دهید تا به‌طور خودکار بهترین عکس را بگیرید. اما مانند دوربین های حرفه ای، تنظیمات دستی مختلفی از جمله حالت دستی کامل برای عکاسی حرفه ای را ارائه می دهد. بنابراین، مانند یک دوربین DSLR، تمام پارامترها را می توان به صورت دستی تنظیم کرد. دوربین NEX-5 به 25 نقطه فوکوس خودکار مجهز است که فوق العاده است.

همانند قبل با DSLR-A550، HDR زودتر اصلاح شده است. NEX-5 دارای قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت بالا است، بنابراین 3 عکس در سطوح مختلف نوردهی به صورت الکترونیکی در دوربین ترکیب می شوند. نتیجه یک عکس با محدوده دینامیکی بالا با جزئیات برجسته غنی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین دست دوم سونی Alpha NEX-5" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین دست دوم سونی Alpha NEX-5"، کلیک کنید.