حصول سازش در 10 فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

حصول سازش در 10 فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی - خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

حجت السلام رضا براتی زاده در گفت وگو با تیتو از حصول سازش در 93/6 درصد پرونده های تشکیل شده (وارده) در هیات های حل اختلاف اصناف استان طی سال گذشته خبر داد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته از مجموع 3 هزار و 559 فقره پرونده وارده به هیات های حل اختلاف اصناف، همین تعداد مختومه شد که در این میان تعداد 3 هزار و 312 فقره از این پرونده ها – معادل 93/6 درصد- به سازش منتهی شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در سال 1402 شوراهای حل اختلاف استان، تعداد 96 هزار و 74 فقره پرونده وارده و 96 هزار و 500 فقره پرونده مختومه را تجربه کردند که در نتیجه مذاکرات اصلاحی و تلاش های مسالمت آمیز صورت گرفته، 43/5 درصد پرونده های دارای قابلیت گذشت به سازش منجر شد.

مقام عالی قضایی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تشکیل و راه اندازیِ اتاق داوری اصناف در استان در طول یک سال گذشته گفت: در سال 1402، بیش از 190 فقره پرونده در اتاق داوری اصناف مورد رسیدگی قرار گرفت که 20 درصد اختلافات مبتلابه به صلح و سازش منتهی و در موارد دیگر نیز حکم مقتضی صادر شد.

حجت الاسلام براتی زاده در ادامه به حصول سازش در 10 فقره پرونده قتل عمد طی دو سال گذشته در خراسان شمالی نیز اشاره و اظهار کرد: در سال 1401 تعداد 7 فقره و در سال 1402 تعداد 3 فقره از پرونده های قتلِ عمدیِ دارایِ احکامِ قطعی و لازم الاجرا با موضوع قصاص نفس به سازش منجر شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حصول سازش در 10 فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حصول سازش در 10 فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.