این خودروی جمع وجور، جایگزین پراید در بازار ایران بود! / عکس

امیرمسعود عابدین_ ایسکرا اولین مدل جدید لادا در سال های اخیر بوده که تحت تاثیر تحریم های مرتبط با جنگ ساخته شده است. به گفته این شرکت، این خودرو بین گرانتای قدیمی و مدل بزرگ تر وستا قرار خواهد گرفت و محدوده مدل لادا را بیشتر گسترش می دهد.

این خودروی جمع وجور، جایگزین پراید در بازار ایران بود! / عکس

از نظر ظاهری، ایسکرا از زبان طراحی «X-Design» وستا با چراغ های LED های مدرن استفاده کرده است. از سوی دیگر، نسبت های این سدان ساب کامپکت یادآور داچیا لوگان است و به اشتراک پلتفرم+ آن اشاره می کند.

لادا می گوید که ایسکرا روی پلتفرم جهانی مدرن سوار می شود که از نو مهندسی شده و از نظر فنی مستقل شده است. این شرکت افزود که لوازم الکترونیکی با اضافه شدن حدود 400 قطعه جدید کاملاً بومی سازی شده اند.

این خودروی جمع وجور، جایگزین پراید در بازار ایران بود! / عکس

به نظر می رسد که این پلت فرم، با اندکی تغییرات بر پایه پلتفرم CMF-B باشد که توسط چندین مدل رنو، داچیا و نیسان استفاده می شود. در حالی که گروه رنو در سال 2022 به طور کامل روابط خود را با لادا قطع کرد، روس ها از دسترسی قبلی خود به تحقیق وتوسعه استفاده کردند و روی زیربناها کار کردند تا از تولید داخلی بدون هیچ گونه کمکی از فرانسه حمایت کنند. به گفته ماکسیم سوکولوف، رییس Avtovaz، کل سرمایه گذاری این پروژه به 23 میلیارد روبل رسیده است که با نرخ ارز فعلی، معادل 258 میلیون دلار است.

گزینه های پیشرانه از همتایان خود به عاریت گرفته شده است. نسخه پایه به یک موتور بنزینی 1٫6 لیتری گرانتا با قدرت 89 اسب بخار مجهز شده و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل می شود. پیشرانه 1٫6 لیتری قوی تر از وستا با 105 اسب بخار قدرت نیز عرضه می شود که قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ های جلو می فرستد.

لادا ایسکرا قرار است در اوایل سال 2025 در کارخانه تولیاتی وارد خط تولید شود. قیمت آن در آینده اعلام خواهد شد.

منبع: carscoops

54322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این خودروی جمع وجور، جایگزین پراید در بازار ایران بود! / عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این خودروی جمع وجور، جایگزین پراید در بازار ایران بود! / عکس"، کلیک کنید.