به گزارش تیتو سرهنگ “احسان بهمنی” رئیس پلیس فتا استان هرمزگان امروز در توصیه به شهروندان ابراز داشت: طمع و کنجکاوی در مواجهه با فضای مجازی باید کنترل شود که این موارد مهمترین شگرد مجرمان سایبری است و شهروندان باید با هوشیاری مانع از تحقق اهداف کلاهبرداران شوند. وی ظهار کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک های جعلی تحت عناوین مختلف سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند. این مسئول انتظامی تصریح کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند. سرهنگ “بهمنی” اذعان کرد: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند که هر آگهی استخدام و کار در منزلی که در سایت های واسطه گر درج می شود را با دقت بررسی کرده و از صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کنند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند. وی در ادامه افزود: کاربرانی که جویای کار در فضای مجازی هستند به هیچ عنوان مبالغی هر چند کم را برای هرعنوان به حساب آگهی دهندگان واریز نکنند چرا که افراد کلاهبردار پس از دریافت مبلغ دیگر پاسخگوی آنان نخواهند بود. رئیس پلیس فتا هرمزگان به افراد کلاهبردار هشدار داد: پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی با افرادی که از هر راه ممکن بخواهند کاربران فضای مجازی و هموطنان را مورد بزه قرار دهند با قاطعیت و در چهار چوب قانون برخورد خواهد کرد.
سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت مواجهه با هر گونه مشکل و سوال در فضای مجازی می توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا تماس حاصل نموده و با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.
46
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایجاد طمع و کنجکاوی در کاربران، مهمترین شگرد مجرمان سایبری" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایجاد طمع و کنجکاوی در کاربران، مهمترین شگرد مجرمان سایبری"، کلیک کنید.