رییس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت پرهیز از تغییر کاربری زمین های اطراف راه ها و بزرگراه های جدید پایتخت تاکید کرد.
به گزارش تیتو، سرهنگ مصطفی زینی وند با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای گفت: رابطه مستقیمی بین شهرسازی و ترافیک وجود دارد. بخشی از این رابطه، مربوط به توسعه بزرگراه ها و احداث راه های جدید است. در این چرخه مشاهده می شود که با ایجاد راه های جدید، افزایش دسترسی ایجاد می شود. همزمان با افزایش دسترسی ها، قیمت زمین در این مناطق افزایش پیدا کرده و به مرور زمان، تغییر کاربری زمین صورت می گیرد و اینجاست که با این تغییر کاربری زمین، حجم ترافیک و شلوغی افزایش پیدا می کند و در همین معابر جدید نیز، تردد سخت می شود.
رییس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه با تکرار این چرخه، مجددا مشاهده می کنیم ترافیک در این معابر سنگین شده و مجددا به ساخت راه های جدید احساس نیاز می شود و انگار دوباره به اول راه برگشته ایم.
زینی وند با اشاره به اهمیت نوع شهرسازی گفت: مسیولان شهری باید دقت کنند که در زمین های اطراف راه های جدید، نباید تغییر کاربری صورت گیرد و نباید حجم و تراکم ساختمان ها افزایش پیدا کند؛ زیرا آن راه جدید برای آن منطقه با همان کشش قبلی ایجاد شده اما با تغییر این کاربری ها آن راه نیز دیگر جوابگوی منطقه نخواهد بود. متاسفانه دقیقا در بزرگراه امام علی(ع) نیز همین اتفاق افتاد و شاهد هستیم این مسیر چقدر پرتراکم و پرحجم شده است.
18 طرح عمرانی برای مدیریت ترافیک به پایان رسید
رییس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ درباره طرح های عمرانی برای مدیریت ترافیک تهران نیز گفت: در سال گذشته، 23 طرح تقاطعی تعریف شد که اگر این طرح ها کامل انجام شود؛ 180 کیلومتر از مسافت های طولانی و اضافی، حذف شده و شاهد کاهش زمان سفر خواهیم بود. تا پایان سال گذشته، 18 طرح به پایان رسید و از آنها بهره برداری شد که مردم نیز از آنها استقبال کردند. اما متاسفانه سایر پروژه ها با موانعی به اسم تاسیسات زیرسطحی مواجه شدند که ادامه کار را بسیار دشوار می کند.
زینی وند از چند طرح اجرا شده مهندسی ترافیک نام برد و گفت: تعویض مسیر کندرو اتوبان آزادگان مسیر جنوب به شمال زیر پل شهید لشگری و تبدیل میدان شهید تیموری به تقاطع از جمله این طرح ها بود.
تونل مشترک تاسیسات شهری باید ایجاد شود
زینی وند ادامه داد: ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری، در سال 1372 تصویب و اجرای آن در سال 1384 ابلاغ شده است اما هنوز در تهران و هیچ شهر دیگری اجرایی نشده است که این مسیله درخواست پلیس و مردم از مسیولان شهری است. تاسیسات شهری همان خطوط آب، برق، گاز، تلفن و … هستند که در زیر معابر وجود دارند و انجام پروژه های اصلاح مهندسی و عمرانی را با مشکل مواجه می کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که پروژه جنت آباد- شهید آبشناسان به کجا رسید؛ افزود: متاسفانه در این پروژه به تاسیسات شهری برخورد کردیم و این مسیله انجام پروژه را با مشکل مواجه کرده و ممکن است این طرح بسیار دیرتر به اتمام برسد؛ زیرا جابه جایی که این تاسیسات بسیار زمان بر است. همچنین چند پروژه دیگر نیز از سال گذشته با این مشکل مواجه شده و متوقف شده اند.
رییس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اصلاح هندسی معابر یکی دیگر از روش های حل معضلات ترافیکی است که در سال گذشته در محدوده میدان صنعت، شهید تندگویان- شهید نواب صفوی و پروژه دسترسی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از این روش استفاده شد و ترافیک این مناطق بسیار کاهش یافت.
وی با اشاره بزرگراه شهید بروجردی افزود: فاز یک بزرگراه شهید بروجردی در منطقه جنوبی 18 تهران، سال گذشته افتتاح شد و این بزرگراه قرار است به بزرگراه یادگار امام برسد. در حال حاضر اطراف این منطقه خالی از سکنه است اما با افتتاح این بزرگراه قطعا در اطراف این اتوبان نیز ساخت و سازهایی صورت می گیرد.
رییس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مسیولان مدیریت شهری باید توجه کنند که در این محدوده، برنامه ریزی ها به صورتی انجام شود که در این منطقه نیز مانند سایر مناطق به اشباع نرسیم که مجددا نیاز به راه های جدید داشته باشیم.
پایان خبر تیتو
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتقاد پلیس راهور از تغییر کاربری زمین های اطراف راه های جدید" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتقاد پلیس راهور از تغییر کاربری زمین های اطراف راه های جدید"، کلیک کنید.