امروز آمریکا و اسراییل در مقابل حماس در شرایط بحرانی قرار گرفتند و مستاصل شدند

امروز آمریکا و اسراییل در مقابل حماس در شرایط بحرانی قرار گرفتند و مستاصل شدند

رییس شورای شهر تهران گفت: امروز آمریکا و اسراییل در مقابل حماس در شرایط بحرانی قرار گرفتند و مستاصل شدند که چه باید بکنند تا یک آتش بس پایدار برقرار شود.

به گزارش تیتو، مهدی چمران در نشست خبری  امروز خود گفت: امسال همانند سال های گذشته با هدف گرامیداشت یاد و نام عارف مجاهد و رزمنده شجاع و فرمانده جنگ های نامنظم و یار امام راحل شهید مصطفی چمران برنامه های برای چهل و سومین سالگرد این شهید برگزار خواهد شد.

وی افزود: ظهر خونین 31 خرداد ماه سالگشت شهادت دکتر مصطفی چمران در دهلاویه یعنی 9 کیلومتری غرب شهر سوسنگرد است که بنای یادبودی هم در محل شهادت شهید چمران احداث شده است که به یکی از زیارتگاه های کاروان های راهیان نور نیز تبدیل شده است.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در ارتباط با شهدا گاهی ممکن است تصور کنیم باید یاد و نام آنها را بزرگ بداریم و برنامه ای اجرا کنیم که این وظیفه بر دوش همه ماست؛ اما بزرگداشت یاد و نام شهدا به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست. شهدا نیازی به برگزاری این بزرگداشت ها ندارند؛ چرا که به ملکوت اعلا پیوسته اند اما یاد و نام شهدا و برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنها باعث می شود تا در مسیر و راه شهادت و شهدا قرار بگیریم که اگر این راه را طی کنیم می توانیم در انتظار پیروزی نهایی باشیم. 

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما نیز از عاشورا و تاسوعا آغاز شد و دفاع مقدس نیز به همین منوال پیش رفت به شکلی که کسانی که در جبهه ها حضور پیدا می کردند با پیشانی بندهای یا حسین حضور داشتند. همین راه در لبنان آغاز شد و به پیروزی رسید امروز حماس به جایی رسیده که آمریکا آمده است که میانجی گری کند تا به یک آتش بس پایدار دست پیدا کند و این ها همه نتیجه توجه به مسیر شهادت طلبی بوده است. 

چمران ادامه داد: امروز آمریکا و اسراییل در مقابل حماس در شرایط بحرانی قرار گرفتند و مستاصل شدند که چه باید بکنند تا یک آتش بس پایدار برقرار شود این ها همه از بحث شهادت و شهادت طلبی است و استمرار راه و یاد و نام شهدا استقلال، حفظ اسلام و کشور را برای ما به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر تلاش کنیم یاد و نام شهدا زنده نگه داشته شود برای خودمان، انقلاب کشور، مکتب و امت اسلامی که در این مسیر حرکت می کنند نیز پیروزی حاصل خواهد شد. شهید چمران می گفتند شهادت یک راه میانبر برای پیروزی است و خود او به عشق شهادت آمریکا را رها کرد به مصر آمد و پس از آموزش نظامی به لبنان رفت و 8 سال مقابل اسراییل جنگید. 

رییس شورای شهر تهران افزود: در جنوب لبنان همه روستاها و شیعیان را برای اولین بار مسلح کرد و مقابل اسراییل ایستادند در شرایطی که تنها بودند در مقابل تانک های اسراییل ایستادگی کردند و این تانک ها را منهدم کردند. پس از لبنان نیز در ایران و در حادثه پاوه که به محاصره نیروهای مسلح تجزیه طلب به پشتیبانی عراق درآمده بودند به همراه نیروهای پاسدار جنگیدند و پاوه را آزاد کردند. در دفاع مقدس نیز در اهواز و در معیت مقام معظم رهبری در مقابل نیروهای صدام جنگیدند و نهایتاً به شهادت رسیدند. 

چمران ضمن گرامی داشت یاد و نام همه شهدا به ویژه شهدای خدمت گفت: تلاش کردیم برنامه های گرامی داشت شهید مصطفی چمران قبل از هفته انتخابات برگزار شود بر همین اساس بیست و نهم خرداد ماه در خانه موزه شهید چمران برنامه ای با حضور رزمندگان برگزار خواهد شد. همچنین در 30 خرداد ماه برنامه ای از سوی بسیج اساتید برگزار خواهد شد البته برنامه اصلی در دانشگاه کرج برگزار می شود اما در همه استان های کشور برنامه های مشابهی از سوی بسیج اساتید برگزار خواهد شد. 

وی افزود: برنامه اصلی ما در شب شهادت یعنی 30 خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد طبق روال هر ساله در 31 خرداد ماه در دهلاویه برنامه ای برگزار خواهد شد و در مشهد نیز در بعد از ظهر سی و یکم خرداد ماه در دانشگاه فرهنگیان مشهد برنامه ای برگزار خواهد شد.

به گفته چمران، در روز اول تیر ماه که روز جمعه است نیز در نماز جمعه قبل از خطبه ها برنامه ای خواهیم داشت و مقرر شده در روز 31 خرداد ماه نیز با حضور وزیر کشور در شهر ساوه محل تولد شهید چمران برنامه ای برگزار شود.

ادامه دارد…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امروز آمریکا و اسراییل در مقابل حماس در شرایط بحرانی قرار گرفتند و مستاصل شدند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امروز آمریکا و اسراییل در مقابل حماس در شرایط بحرانی قرار گرفتند و مستاصل شدند"، کلیک کنید.