آیین سنتی نخل گردانی در شهر «گوگد» گلپایگان – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

آیین سنتی نخل گردانی در شهر «گوگد» گلپایگان - خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری تیتو – گروه استان‌ها: بنا به رسم چندین ساله همزمان با دوازدهم محرم سومین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، آئین سنتی نخل گردانی که در این روز با راه اندازی هیأت‌های عزاداری ودسته های سینه زنی از شهر گوگد و روستاهای هم جوار برگزار می‌شود.

نخل‌گردانی، تابوت چوبی عظیم و نمادی از سوگواری محرم که توسط پارچه‌های مشکی و سبز پوشانده شده، و توسط عزاداران پرشماری حمل می‌شود، که در این شهردو نخل یا محمل با نام‌های «نخل مسجد یا پانخل» و نخل مسجد «امام حسن مجتبی (ع)» که در دو محله بالا و پایین این شهر قرار دارد.

تصویر بردار: مژگان جابری

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیین سنتی نخل گردانی در شهر «گوگد» گلپایگان – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیین سنتی نخل گردانی در شهر «گوگد» گلپایگان – خبرگزاری تیتو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.